۴۲ در صد فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی بیمه هستند

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت:باید دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و تبدیل دانش به ثروت سریع‌تر حرکت کنند.

ن ۴۲ در صد فارغ التحصیلان  دانشگاه صنعتی بیمه هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، علی اکبر اختری رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه  با بیان اینکه از تجربیات و ساختار خوب پارک علم و فناوری کرمانشاه در ارائه‌ی خدمات به صاحبان ایده استفاده کرده و به راه اندازی مرکز رشد دانشگاه اقدام کرده‌ایم، گفت:پژوهش‌ها و نوآوری‌هایی که در دانشگاه انجام می‌گیرد، اما به مرحله تجاری سازی نمی‌رسد حاصلی ندارد.

اختری تغییرآئین نامه‌های ارتقا، نگاه مدیریتی دانشگاه به نقش اساتید در تجاری سازی تحقیقات و تولید ثروت از دانش دانشگاهیان و همچنین عملکرد خوب پارک علم و فناوری استان در توسعه مدیریت فناوری از دلایل اصلی راه اندازی مرکز رشد مشترک عنوان کرد.

وی افزود: در برنامه هفتم ۳۰ درصدمنابع دانشگاه باید توسط دانشگاه تامین شود که بخش زیادی از آن باید از محل نوآوری و پژوهش باشد که لازم است توجه بسیار جدی در حوزه تبدیل ایده و دانش به محصول بپردازیم.

رییس دانشگاه صنعتی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲ در صد فارغ التحصیلان این دانشگاه بیمه هستند که یعنی اشتغال دارند، گفت: هرچند این آمار‌ها خوب است، اما برای ما راضی کننده نیست و با ایجاد ساختار فناوری در دانشگاه سعی در رشد اشتغال فناورانه پایدار داریم.

انتهای پیام/ز

 

 

رشد اشتغال پایداربا تغییر ساختار فناوری دانشگاه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار