برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : برخلاف برخی تصورات و اظهارنظرها، سیاست دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کار آمدن، هیچگاه امنیتی کردن فضای دانشگاه نبوده است و هیچ کس هم دوست ندارد این اتفاق رخ دهد.

وی این روز را به تمامی دانشجویان تبریک گفت و مطالبات آن‌ها را از جنس بیداری، آگاهی و در راستای منافع ملی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت تحت هیچ شرایطی به دنبال امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها نیست، افزود: اگر این اتفاق صورت گیرد نشاط، امیدواری و شور و اشتیاق را از این قشر فرهیخته گرفته و آن را سرکوب کرده ایم.

بازوند تصریح کرد: ما امروز به دانشجویانی پرنشاط، امیدوار به آینده و طالب علم نیازمندیم تا بوسیله آن‌ها آینده جامعه خود را بسازیم و جمهوری اسلامی در سایه تلاش‌های نسل دانشجو بتواند با افتخار و اقتدار مسیر پیشرفت، توسعه و آبادانی را بپیماید.

استاندار کرمانشاه در ادامه به مطالبه گری دانشجویان اشاره و با تاکید بر پیگیری تمامی این مطالبات افزود: وجود مشکلاتی که برخی از نماینده‌های دانشجویی به آن اشاره کردند همگی جزو دغدغه‌های مسئولان دانشگاه و استان است و حتما اقدام لازم برای رفع آن‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: یکی از مطالبات مطرح شده احداث پل هوایی مقابل دانشگاه برای عبور از عرض بزرگراه حضرت امام (ره) است که حتما باید اجرایی شود چرا که مسیر از عرض خیابان با توجه به سرعت بالایی که خودرو‌های عبوری دارند ممکن است خطراتی برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

بازوند تصریح کرد: دیگر مطالبات دانشجویان دانشگاه نظیر بهبود وضعیت خوابگاه ها، تاسیس خانه فرهنگ و هنر و مسجد، آسفالت برخی از محوطه دانشگاه، سامان بخشی به پارکینگ و ... همگی با جدیت دنبال خواهد شد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه در ادامه به تعطیلی موقت خط راه آهن کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این تعطیلی به دلیل انجام برخی تعمیرات در مسیر ریلی بوده و به طور قطع تا کمتر از ۱۰ روز دیگر بازهم شاهد تردد قطار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه انجام تعمیرات ریلی امری کاملا طبیعی است، افزود: این تعطیلی حدود ۱۷ روز است که اتفاق افتاده و کار بازسازی با جدیت در حال انجام است.

بازوند گفت: با انجام این تعمیرات بازهم قطار از راه آهن کرمانشاه تردد خواهد کرد و بیان تعطیل شدن راه آهن کاملا کذب است.

نماینده عالی دولت در کرمانشاه همچنین با اشاره به وجود مشکل اشتغال در استان گفت: با تلاش‌های انجام شده در طول یکسال اخیر شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده ایم هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی گفت: زمانی که در اواسط مهر ماه سال ۹۶ به کرمانشاه آمدم، این استان ۱۵۳ هزار و ۲۴۱ نفر بیکار داشت و نرخ بیکاری استان نیز ۲۱.۶ درصد بود که در مرحله اول توانستیم جلوی رشد بیکاری را بگیریم.

بازوند افزود: پس از آن و با توجه به سند اشتغالی که تهیه شده بود شروع به اشتغالزایی کردیم تا جایی که نرخ بیکاری استان در بهار امسال به ۱۷.۶ درصد و در تابستان نیز به ۱۶.۴ درصد رسید.

استاندار کرمانشاه در ادامه از جذب ۴۳ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در استان خبر داد و گفت: در حال تلاش برای جذب ۱۶۲ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی دیگر نیز هستیم که اگر نهایی شود باعث تحول خوبی در بخش اقتصادی می‌شود.

وی گفت: ۱۶۲ میلیون یورو معادل ۲ هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان است که رقمی بسیار بالا و اثرگذار در بخش اقتصاد استان می‌تواند باشد.

بازوند همچنین از جذب ۶۰۶ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای فعال سازی واحد‌های راکد اشاره کرد و گفت: با استفاده از این مبلغ توانستیم ۷۳ واحد راکد که بین یک تا پنج سال از تعطیلی آن‌ها می‌گذشت را فعال و ۹۱۶ فرصت شغلی کنیم.

مدیر ارشد استان در ادامه به امضای ۱۸۲ تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی در هشت ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: این در حالیست که سال گشذته در این مدت با ۴۰ سرمایه گذار قرارداد منعقد شده بود.

وی مقدار زمین تحویل شده به سرمایه گذاران در هشت ماه سپری شده از سال جاری را نیز ۷۲ هکتار عنوان کرد و گفت: زمین‌های تحویل شده به سرمایه گذاران در مدت مشابه سال قبل ۲۱ هکتار بود.

بازوند همچنین رشد ۵۴ درصدی صادرات غیرنفتی کرمانشاه را یکی دیگر از نشانه‌های توسعه و پیشرفت اقتصادی استان عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه و در پاسخ به یکی از نمایندگان شورا‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی در خصوص شکایت از یک روزنامه نگار منتقد، گفت: استانداری یک واحد حقوقی دارد که مسائل مربوطه را دنبال و گاهی اوقات حتی خود من هم در جریان نیستم.

وی گفت: هر کارمندی که از مجموعه کاری خود به هر دلیلی اخراج می‌شود دلیل نمی‌شود که آن فرد به اسم انتقاد شروع به توهین کردن کند، چرا که انتقاد کردن راه و رسم خود را دارد و با توهین فاصله زیادی دارد.

بازوند با بیان اینکه در این یکسال اخیر پذیرای بیشترین حجم انتقاد‌ها بوده ام، تصریح کرد: من همواره از انتقاد سازنده استقبال کرده و سعی کرده ام از آن برای بهبود امور و انجام بهتر وظایف استفاده کنم.

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به مسئله زلزله و اقدام‌های انجام گرفته نیز اشاره کرد و گفت: با همراهی همه دستگاه‌ها موفق شدیم کار ساخت و تعمیر ۷۵ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد از این تعداد واحد‌های احداثی و ۵۵ هزار واحد نیز تعمیری بوده است، گفت: زلزله در مجموع به ۱۰۴ هزار واحد خسارت زد.

بازوند میزان خسارت وارد آمده به استان در اثر زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری سال گذشته را هفت هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: با این حال برای بازگشت به شرایط اولیه به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته و داریم.

استاندار کرمانشاه همچنین به اقدام کم نظیر دولت در تخصیص اعتبار ۳۶ ساعت پس از وقوع زلزله به استان اشاره کرد و گفت: با حمایت و همراهی دولت و وزیران مختلف توانستیم روند بازسازی را با سرعت پیش ببریم.

وی گفت: در طول یکسال و یک ماهی که از زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته می‌گذرد تاکنون بیش از ۶ هزار و یکصد پس لرزه رخ داده که ۷۷۰ مورد آن برای مردم قابل احساس بوده است.

بازوند در پایان اظهار داشت: مدیریت بسیار خوب حادثه زلزله باعث شد تا تعداد کشته‌ها به حداقل ممکن برسد و ساخت و مقاوم سازی اصولی نیز سبب شد تا در جریان زلزله ۶.۴ ریشتری چهارم آذر خوشبختانه تلفات جانی نداشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

ما امروز به دانشجویانی پرنشاط، امیدوار به آینده و طالب علم نیازمندیم

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار