گرامی داشت روز حسابدار برای نخستین بار در دامپزشکی استان کرمانشاه

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : برای نخستین بار مراسم گرامی داشت روزحسابدار در این اداره کل برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید حاج محمدی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان به تصویب قانون سازمان دامپزشکی در سال ۱۳۵۰ خورشیدی اشاره کرد و گفت : اهمیت ذیحسابی در دامپزشکی و در این قانون به گونه‌ای است که در تنها تبصره این قانون به داشتن ذیحسابی مستقل اشاره شده است.

وی به بیان اهمیت جایگاه حسابداری و نقش حسابداران در دستگاه‌های اجرایی پرداخت و خاطر نشان کرد: به همین منظور انجمن حسابداران خبره ایران و جامعه حسابداران رسمی ایران به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک بر گرفته از اعلام فدراسیون بین‌المللی حسابداران (ایفک) پانزدهم آذر ماه را به عنوان روز حسابدار در ایران نام‌گذاری کرده اند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه حسابداری را هنر و علم دانست و افزود: حسابداری، هنر است، چون نیازمند قضاوت و مهارت خلاقانه است و حسابداری را همچنین می‌توان علم در نظر گرفت، چون بدنه آن دانش است.

وی حسابداری را هنر ضبط، دسته‌بندی و خلاصه‌سازی اطلاعات مالی به شیوه‌ای قابل درک دانست و اظهار داشت: گزارش اطلاعات دقیق مالی برای تصمیم گیری‌های آگاهانه بسیار مهم و ضروری است.

علی الفتی رئیس اداره امور مالی و ذیحسابی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه این جلسه کار حسابدار را به طور خلاصه شامل سه مرحله ثبت، تهیه گزارش و ارائه آن، عنوان کرد و گفت: یک حسابدار معمولا اطلاعات مالی را ثبت و گزارشات مالی را تهیه و به مدیریت یا مراجع قانونی ارائه می‌کند.

رئیس اداره امور مالی و ذیحسابی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: حسابداران داده‌های خام را در دفاتر و نرم افزار‌های حسابداری ثبت و به آن‌ها نظم می‌بخشند که ریال به ریال بودجه تخصیص یافته در فصل مخصوص به خود به خرج گذاشته شود.

وی محصول نهایی کار یک حسابدار را ارائه گزارشات و صورت‌های مالی دانست و خاطر نشان کرد: مبنای تصمیم گیری مدیران همین صورت‌های مالی ارائه شده توسط اداره امور مالی است.

 

 

انتهای پیام/د

گزارش اطلاعات دقیق مالی برای تصمیم گیری‌های آگاهانه بسیار مهم و ضروری است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.