اختصاص اپلیکیشنی برای اروپایی‌های خواستار اقامت در انگلیس پس از برکسیت

دولت انگلیس در چارچوب اجرایی شدن برکسیت، برای آن دسته از شهروندان اتحادیه اروپا که خواستار اقامت در این کشور هستند، اپلیکیشنی اختصاص داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، دولت انگلیس در چارچوب اجرایی شدن برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و برای روشن شدن وضع آن دسته از شهروندان اتحادیه اروپا که ساکن این کشور هستند، از روز دوشنبه برنامه‌ای را از طریق گوشی‌های هوشمند به اجرا گذاشت که به این گروه از شهروندان کمک می‌کرد تا اطلاعات مربوط به وضع اقامت خود در این کشور را به ثبت برسانند و در صورت تمایل به ادامۀ سکونت در این کشور، متقاضی دریافت مدارک اقامت جدید باشند.

بر اساس برآورد لندن، حدود ۳.۵ میلیون شهروند اتحادیه اروپا ساکن بریتانیا هستند. اقامت آسان آن‌ها در خاک انگلیس به کمک قوانین اتحادیه اروپا یعنی قانون آزادی رفت و آمد و اقامت در کشور‌های عضو ممکن شده است و خروج انگلیس از این اتحادیه، این حق را نیز از این شهروندان می‌گیرد.

استفاده از این اپلیکیشن از روز دوشنبه آغاز شد. اما متقاضیان در اولین روز استفاده با مشکلاتی روبرو شدند و بسیاری از آن‌ها نتوانستند به کمک این برنامه اطلاعات و تقاضای خود برای ادامۀ سکونت در انگلیس را به ثبت برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار