بهترین نوشیدنی‌ها برای التهاب مفاصل

نوشیدنی‌هایی که در این مطلب به شما توصیه می‌کنیم حاوی مواد مغذی هستند که باعث می‌شود برای کاهش التهاب مفید باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اگر بتوانید نوشیدنی‌ای سر بکشید که علائم آرتروزتان را تسکین بدهد و هیچ عارضه‌ جانبی هم نداشته باشد خوب نیست؟ البته که خوب است. آرتروز نه تنها خیلی ناراحت‌کننده است بلکه شما را در معرض بیماری‌های دیگری مانند بیماری قلبی، فشارخون بالا و دیابت نیز قرار می‌دهد.

غذا، عاملی مهم و طبیعی است که می‌تواند از التهاب و درد مفاصل کم کند، اما چیزی که می‌نوشید نیز درست همین اندازه تأثیرگذار است. هیدراسیون یا آب رسانی به بدن نیز برای نرم و منعطف نگه داشتن مفاصل و جریان مناسب خون اهمیت دارد. نوشیدنی‌هایی که در ادامه به شما توصیه می‌کنیم حاوی مواد مغذی هستند که باعث می‌شود برای کاهش التهاب مفید باشند.

بهترین نوشیدنی‌ها برای التهاب مفاصل

آب
۷۰ درصد بدن ما از آب تشکیل شده است؛ بنابراین اگر کم آب بنوشید و بدنتان دهیدراته شود نمی‌تواند به طور مؤثر سموم را که تشدیدکننده‌ی التهاب‌اند دفع کند. آب، مفاصل را نرم می‌کند. در واقع برخی از انواع آرتروز مرتبط با نرم و منعطف نبودن مفاصل‌اند. سعی کنید روزانه تقریباً دو لیتر آب تصفیه شده بنوشید.

بهترین نوشیدنی‌ها برای التهاب مفاصل


آب آلبالو
حتماً پزشکتان توصیه کرده زیاد آبمیوه ننوشید، زیرا پُر از قند است که التهاب برانگیز بوده و هیچ فیبری هم ندارد که جذب قند آن را کُند کند. اما یک استثنا وجود دارد: پژوهش‌ها نشان داده‌اند آب آلبالو هم می‌تواند علائم آرتروز را تسکین دهد و هم علائم نقرس را. خوردن خود میوه‌ی آلبالو نیز هیچ مشکلی ندارد، زیرا فیبر زیادی دارد و قند آن نیز طبیعی است. میوه‌ای که شما باید از خوردن آن اجتناب کنید گریپ فروت است، زیرا بر انواع دارو‌ها که شامل دارو‌های تجویزی برای آرتروز نیز می‌شود اثر می‌گذارد.

بهترین نوشیدنی‌ها برای التهاب مفاصل

اسموتی
یکی از راه‌های مصرف میوه بدون هیچ عارضه‌ی جانبی این است که آن را با اسموتی‌ها ترکیب کنید. اسموتی سالم‌تر از آبمیوه است، زیرا فیبر آن حفظ شده است. شما می‌توانید سبزیجات را وارد اسموتی‌تان کنید. توصیه می‌کنیم روزانه چند وعده میوه مصرف کنید، زیرا آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی دارد که می‌تواند از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند و در نتیجه التهاب کاهش یابد. به اسموتی‌های‌تان زیاد آبمیوه اضافه نکنید، اما می‌توانید از ماست در آن‌ها استفاده کنید. پروبیوتیک‌های ماست به حفظ سلامت گوارش کمک می‌کنند که فاکتور مهمی در التهاب است.

بهترین نوشیدنی‌ها برای التهاب مفاصل

قهوه
پیرامون قهوه بحث زیاد است، اما با خیال راحت می‌توانیم بگوییم اگر در حال حاضر اهل نوشیدن قهوه هستید دلیلی ندارد آن را کنار بگذارید. برخی مطالعات نشان داده‌اند قهوه، ریسک پوکی استخوان و ورم مفاصل را افزایش می‌دهد، اما سایر پژوهش‌ها حاکی از آن هستند که چنین ارتباطی وجود ندارد. به هر حال شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نوشیدن قهوه به تسکین نقرس کمک می‌کند. ضمناً این را هم می‌دانیم که قهوه حاوی پلی فنول‌هاست که آنتی‌اکسیدان‌هایی جنگنده با التهاب‌اند؛ بنابراین اگر از نوشیدن قهوه لذت می‌برید اعتدال را رعایت کنید. بیشتر مطالعات نشان داده‌اند خطرات ناشی از نوشیدن قهوه زمانی مطرح می‌شود که بیشتر از روزی چهار فنجان قهوه بنوشید.

بهترین نوشیدنی‌ها برای التهاب مفاصل


چای
چای برخلاف قهوه خوش‌نام‌تر است. شما می‌توانید چای سیاه و سبز و سفید بنوشید و از فواید ضدالتهابی آن بهره‌مند شوید. اگر چای را با هدف تسکین علائم آرتروزتان می‌نوشید، خوب است بدانید نوع سبز آن، بیشترین قدرت آنتی‌اکسیدانی را دارد. پلی فنول‌های موجود در چای سبز، اپی گالوکاتچین گالات نام دارد که از غضروف‌ها و استخوان‌ها محافظت می‌کند و هر دوی این‌ها برای ساختار مفاصل مهم‌اند. ضمناً اپی گالوکاتچین گالات از جهت توانایی آنتی‌اکسیدانی، ۱۰۰ برابر قدرتمندتر از ویتامین C. و E. است.

بهترین نوشیدنی‌ها برای التهاب مفاصل

شیر
همیشه این سؤال مطرح بوده که آیا انسان باید شیر بخورد یا نه. درست است که انسان بعد از دوران نوزادی به شیر نیاز مبرم ندارد، اما شیر تنها ماده‌ی غذایی است که مقدار قابل توجهی کلسیم دارد و استخوان‌ها را تقویت می‌کند. اگر به لبنیات حساسیت دارید، ممکن است استخوان‌هایتان آسیب ببینند. مطالعات نشان می‌دهند نوشیدن شیر می‌تواند ابتلا به پوکی استخوان را به تأخیر بیندازد و از نقرس جلوگیری کند.

بهترین نوشیدنی‌ها برای التهاب مفاصل

همه‌ این نوشیدنی‌ها نقش چشمگیری در کاهش التهاب دارند که عامل اصلی آرتروز و خیلی بیماری‌های دیگر است. این نوشیدنی‌ها را وارد رژیم غذایی روزانه‌ی خود کنید تا بروز التهاب کاهش و دردتان را تسکین دهید. داشتن ِ. مایعات کافی در بدن، نقش مهمی در نرمی و انعطاف‌پذیری مفاصل دارد. هر چه بیشتر تحرک داشته باشید، گرفتگی کمتری در مفاصل خود تجربه خواهید کرد.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار