عرف حقوق برای یک کارمند چقدر است؟

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی که متوسط عادی حقوق در جامعه ۳ میلیون است حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون و ۲۰ میلیون در ذهن جامعه نجومی می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره این‌که برخی از مدیران ارشد دولتی میزان حقوق‌های بالای خود را اعلام می‌کنند آن هم در شرایطی که متوسط حقوق کارمندان و کارگران بسیار کمتر از آن چیزی است که بیان می‌شود؛ این گونه رفتار‌ها چه تاثیری در فضای فعلی جامعه دارد، گفت: البته این بیان کردن منافاتی با شفافیت ندارد ما نه مخالف شفافیت هستیم و نه از فضای خاکستری دفاع می‌کنیم.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعضی از مدیران و کارشناسان حقوق‌های بالایی را دریافت می‌کنند که در عرف استخدامی و مناسبات مالی ممکن است از نظر خودشان یک حق طبیعی و عادی باشد؛ همچنان که یکی از نمایندگان رقم حقوق خود را اعلام کرد و گفت: این حق من است.

وی خاطر نشان کرد: بیان کردن چنین چیزی در فضای فعلی نشان‌دهنده یک تبعیض آشکار است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که گفتن ارقام و دریافتی‌های برخی از مدیران در شرایط فعلی آزار دهنده است، گفت: افتخار کردن به حقوق بالا در شرایطی که در حال حاضر کف جامعه و معیشت مردم مشکل دارد و دولت تدبیر می‌کند بسته‌های حمایتی خصوصا در استان‌های محروم و غیربرخوردار توزیع کند، باعث رنجش جامعه می‌شود.


بیشتر بخوانید: حقوق کارگران و کارمندان چقدر اضافه خواهد شد؟


وی ادامه داد: کج سلیقگی یک مدیر است که با درک غیر واقعی از فضای فعلی و افکار عمومی میزان حقوق بالای خود را اعلام می‌کند. مدیران و صاحب ثروت باید بدانند که در چشم مردم قرار دارند و نباید برخی از رفتار‌ها را انجام دهند.

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا مبالغی که از سوی مدیران و برخی از افراد بیان می‌شود مصداق بارز حقوق‌های غیرمتعارف نیست، گفت: حقوق‌های نجومی تعریف قانونی خاص خودش را دارد امروز عرف حقوق برای یک کارمند ۳ میلیون تومان است و فردی که دریافتی ۷ میلیونی دارد، جز کارمندان خوشبخت است.

وی گفت: هنگامی که متوسط عادی حقوق در جامعه ۳ میلیون است حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون و ۲۰ میلیون در ذهن جامعه نجومی می‌شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
چرا . من با مدرک معادل دکتری و 20 سال سابقه چرا نمیتونم بیشتر از سه میلیون بگیرم این به اصطلاح مدیرا چطور این پولها رو میگیرن
آخرین اخبار