سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد که مذاکرات آمریکا با طالبان نباید ادامه دار باشد.

شورای عالی صلح: آمریکا باید به مذاکرات خود با طالبان پایان دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان، امروز (سه شنبه 2 دلو/ بهمن) در یک نشست خبری در کابل تاکید کرد که آمریکا باید به مذاکرات خود با طالبان پایان دهد.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان با اشاره به چهارمین دور نشست مقام‌های آمریکایی و نمایندگان طالبان در قطر گفت: آمریکا باید پس از پایان این نشست، زمینه را برای گفتگوهای مستقیم حکومت افغانستان با گروه طالبان مساعد کند.

وی در خصوص سفرهای خلیلزاد و دیدار با نمایندگان طالبان افزود: هرچند این تلاش‌ها امیدوار کننده است اما نباید دوام دار شود.

طاهری اظهار داشت: خلیلزاد می‌بایست پس از ختم این دور مذاکراتش با نمایندگان طالبان در قطر، به منظور زمینه سازی گفتگوهای مستقیم تلاش کرده و از دوام مذاکراتش با طالبان پرهیز کند.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان طولانی شدن سلسله نشست‌های پشت سر هم خلیلزاد با طالبان را بی نتیجه در روند صلح دانست و تاکید کرد که صرفا گفتگوهای مستقیم بین دولت افغانستان و طالبان می‌تواند به پیشرفت روند صلح منجر شود.

وی همچنین از آغاز گفتگوهای مستقیم صلح بین حکومت افغانستان و طالبان تا شش ماه آینده خبر داد.

طاهری گفت که تا پنج تا شش ماه دیگر آمادگی‌های اساسی برای آغاز مذاکرات مستقیم صلح بین حکومت و طالبان روی دست گرفته شده و این گفتگوها آغاز خواهد شد.

سخنگوی شورای صلح افغانستان افزود که داوودزی، رئیس دبیرخانه این شورا در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود ابتدا به چین و سپس به ایران سفر می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.