۲۲۴ گروه جهادی در لرستان تشکیل شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم‌آباد با بیان اینکه ۲۲۴ گروه جهادی برای ارائه خدمات به مردم محلات محروم تشکیل شده است گفت: بیش از ۹۰ هزار بسیجی آمادگی نظارت بر بازار را دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سرهنگ ماشااله بازگیر در دومین گردهمایی خانوادگی اُنس و مودت بازنشستگان سپاه ناحیه خرم آباد که در حسینیه عاشقان ثارالله این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه بازنشستگان این محفل به عنوان بنیانگذاران سپاه جاناً و مالاً در خدمت انقلاب اسلامی بوده اند اظهار داشت: بازنشستگان سپاه شهرستان مردانی بی ادعا، همسنگران شهدا و حماسه سازان عملیات‌های حاج عمران و کربلای ۴ با خاموش کردن آتش فتنه ۹۶ بار دیگر حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه حضور انقلابی و بهنگام این افراد فتنه ۹۶ را در گلو خفه کرد افزود: حرکت شما به عنوان یک حرکت محوری و الگو در سطح سپاه‌های استانی و کل کشور معرفی شد؛ بازنشستگان سپاه برای همه نسل‌ها الگو بوده و از دهانه فاو تا سلماس شاهد قدم‌های این افراد در جبهه‌های جنوب و غرب کشور بوده ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد با ابراز اینکه دو نوع ماموریت برای بسیج تعریف شده است خاطرنشان کرد: مأموریت سازمانی بسیج شامل جذب نوجوانان، آموزش، تربیت و حفظ انسجام آن‌هاست که برابر برنامه‌های ابلاغی در حال انجام است و هم اکنون یک سوم جمعیت خرم آباد عضو بسیج هستند.

وی عنوان کرد: مأموریت دوم بسیج رصد انقلابی گری است، رصد تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی است؛ رصد و شناسایی محلات حاشیه شهر خرم آباد، مطالعه و بررسی مشکلات و معضلات فرهنگی، عمرانی و آسیب هاط اجتماعط شهرستان، ایجاد شورای تحول محله، تشکیل کمیته‌های فرهنگی اجتماعی با ادارت، ساخت یک مجموعه آموزشی فرهنگی در کوچه شهید بهمنی، تعریض و ساماندهی محلاتی همچون دره اسد آبادی، ایجاد فضای سبز و پارک بازی گل سفید، تعریض و آسفالت کوچه‌های پاچنار و برخی محلات از جمله فعالیت‌های بسیج شهرستان در بحث فرهنگی و اجتماعی است.

سرهنگ بازگیر خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ بیش از ۳۳ منزل و ۱۵ ساختمان در محلات محروم خرم آباد بازسازی شده و بیش از پنج هزار بسته حمایتی و چندین باب جهیزیه به مردم محروم و مستضعف این محلات تحویل داده شده است.

وی افزود:۲۸ صندوق قرض‌الحسنه در حال پرداخت وام به مردم در مناطق آسیب دیده هستند و همچنین ۲۲۴ گروه جهادی برای ارائه خدمات به مردم این محلات تشکیل شده است.

فرمانده یگان امنیتی سپاه لرستان از کشف محموله قاچاق ۵۰۰ میلیون تومانی توسط اطلاعات سپاه شهرستان و تحویل آن به نیروی انتظامی خبرداد و گفت: با بیش از ۹۰ هزار بسیجی آمادگی نظارت بر تمامی ۱۸ هزار مغازه‌های شهرستان جهت کنترل قیمت‌ها داریم.

وی اظهار داشت: لیدر‌های گرانی دلار در استان لرستان و چهار نفر از کارمندان اداره صنعت و معدن توسط اطلاعات سپاه استان دستگیر و تحویل مراجع انتظامی و قضایی شده اند.

سرهنگ بازگیر با اشاره به رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان امنیتی سپاه لرستان و راه اندازی شش گردان امام علی (ع) در سطح شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۰ گشت رضویون در محلات و روستا‌های شهرستان توسط بسیجیان پایگاه‌ها راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کرامت و شناسایی ۱۱ هزار معتاد تصریح کرد: بازرسی از کمپ ماده ۱۶ و کمپ ماده ۱۵ را در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد تخریب بیش از ۱۰ خانه فساد و درمان ۲۶۰ نفر معتاد، اجرای کلاس‌های آموزشی در ۲۴ منطقه شهر و پیگیر بودن ایجاد اشتغال برای این افراد را دیگر اقدامات سپاه در خصوص طرح کرامت بیان کرد.

انتهای پیام/د

آمادگی ۹۰ هزار بسیجی برای نظارت بر بازار

برچسب ها: سپاه ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.