رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان خبر داد؛

صادرات ۲ میلیون دلاری غیرنفتی بخش تعاون از کاشان

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان، گفت: بخش تعاون این شهرستان ۲ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در ۹ ماهه نخست امسال به خارج از کشور داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن رمضانی، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: این صادرات شامل کالاهای گلاب ، عرقیات و محصولات سربی از سه مجموعه تولیدی است.

وی افزود: این کالاها به کشورهای اروپایی، آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادرشده است.

به گفته وی، ۲۹۰ شرکت تعاونی فعال در بخش های خدماتی، تولیدی، صنعتی، کشاورزی، دام و طیور ، مسکن و گلاب و عرقیات در کاشان فعالیت دارد که برای بیش از ۳۵۰۰ نفر در این تعاونی‌ها بصورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان، تأسیس هفت شرکت تعاونی در ۹ ماه نخست سال جاری را یادآورشد و گفت: پنج تعاونی موثر از لحاظ نوع و میزان تولید با ۲ هزار نفر عضو نیز در شهرستان کاشان فعالیت دارد که برخی از آنها نقش مهمی در صادرات غیر نفتی دارد.

رمضانی اظهارداشت: این شرکت‌های تعاونی شامل شرکت تعاونی بانوان گل یاس کبود، کیان آلیاژ، دان مبین(تولید خوراک طیور)، پایتخت گل و گلاب(باغ ۵۳ هکتاری گل محمدی) و درین گلاب است که با تأسیس آن بعد از انقلا نقش اساسي بر اقتصاد كاشان از حيث مباحث توليدي و مسايل اجتماعي داشته است.

اجرای7برنامه بخش تعاون به مناسبت دهه فجر

مهندس رمضانی، در ادامه با اشاره به اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسولیت کارگروه کارگری و کارفرمایی ستاد بزرگداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كاشان، را بر عهده دارد گفت: این ستاد در مجموع ۷ برنامه را در قالب افتتاح، بازدید و برگزاری یادواره شهدا چ در آستانه دهه فجر تا پایان آن برگزار می کند.

وی افزود: مطلع برنامه‌های این ستاد برگزاری یادواره شهدای کارگر شهرستان کاشان در سوم بهمن ماه است که با سخنرانی سردار حاجی یکی از فرماندهان و راویان دفاع مقدس برگزار می شود.

به گفته وی، آیین امتنان از خانه های بهداشت کارگری برتر در سطح ملی در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افتتاح سه خانه بهداشت کارگری و بازدید از مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران با حضور دکتر صادقی فرد معاون فرهنگی اجتماعی وزارتخانه تعاون از برنامه‌های روز چهارشنبه10بهمن در این شهرستان است.

مهندس رمضانی، اجرای آیین امتنان از تلاشگران عرصه کار و تولید اعم از کارفرمایان، کارگران، مسوولین ایمنی و بهداشت کارگری، پیشکسوتان کار و تولید، اصحاب رسانه، کارگران قاری قرآن و ورزشکار روز دوشنبه 15بهمن در تالار اداره ارشاد کاشان را یادآورشد و گفت: برنامه پایانی ستاد افتتاح نمایشگاه مشاغل خانگی با رویکرد توانمندی بانوان است.

وی اظهارداشت: این نمایشگاه با ۸۰ غرفه ۱۷بهمن در سالن فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.

وی در پایان، دیدار با ۴۰ خانواده شهید کارگری با همکاری. نیروهای پایگاه های بسیج کارگری در ایام دهه فجر را به نمایندگی از خانواده شهدای کارگر تاکید کرد و گفت: خانواده کارگری کاشان ۳۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار