پشت پرده استانی شدن انتخابات مجلس چیست؟

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: افرادی که طرح استانی شدن انتخابات را ارائه کرده‌اند، می‌خواهند با ظرافت خاصی نظارت استصوابی را حذف کنند و تنها نام آن را استانی شدن انتخابات گذاشته‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نقاط مثبت این طرح بسیار کمتر از نقاط منفی آن است و ما در حزب موتلفه اسلامی نیز مخالف این طرح هستیم.

پشت پرده استانی شدن انتخابات مجلس چیست؟

وی همچنین در توضیح نگاه منفی این طرح افزود: یکی از نقاط منفی آن این است که با سیاست‌های کلی نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، منافات دارد. دومین نکته منفی آن این است که نقش شهرستان‌ها را در مشارکت سیاسی انتخابات کاهش می‌دهد و در عین حال باعث ایجاد مشکلات قومیتی در کشور هم می‌شود.


بیشتر بخوانید: چرا شورای نگهبان در مرحله قبل طرح استانی شدن انتخابات را رد کرد؟


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین ضمن اشاره به موضوعات پشت پرده این طرح گفت: در موضوع استانی شدن انتخابات یک سری بند‌ها و تبصره‌هایی هست که به بهانه این موضوع در قانون انتخابات اضافه شده و بسیار مهم‌تر از بحث استانی شدن انتخابات است و آن نفی نظارت استصوابی شورای نگهبان است.

وی افزود: نکته دیگر آن است که در این طرح گفته‌اند، همه التزام عملی به اسلام دارند و تنها کسانی که این موضوع را فسق کنند، باید حذف شوند. این اصل خود اظهاری است که موضعی اشتباه است. افرادی که این طرح را داده‌اند، تلاش کرده‌اند با ظرافت خاصی نظارت استصوابی شورای نگهبان را حذف کنند و تنها اسم آن را استانی شدن انتخابات گذاشته‌اند.

ترقی همچنین ضمن پاسخ به برخی موافقین استانی شدن انتخابات گفت: برخی امروز می‌گویند که اگر انتخابات استانی شود، افرادی با تخصص بالا به مجلس راه خواهند یافت که این نظر اشتباه است، زیرا تنها کسانی به مجلس راه خواهند یافت که پایگاه اجتماعی خوبی دارند و در رسانه‌ها مطرح‌تر هستند. این موضوع باعث ورود افراد متخصص به مجلس نخواهد شد.

وی در پایان گفت: امروز ایراد به تبصره و جزئیات طرح استانی شدن انتخابات است که برخی افراد به بهانه آن می‌خواهند، مسیر انتخابات را تغییر دهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
خدابه داداین کشور ومردم ودین اسلام برسد این طرح هایی که هرروزبه مجلس میدهند