حمایت از صندوق‌های خرد زنان روستایی

فرماندار زرند در جمع چند تن از بانوان فعال عضو صندوق‌های خرد اعتبارات زنان روستایی گفت: از فعالیت زنان روستا در این صندوق‌ها در راستای الگوی اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کنیم.

حمایت از صندوق‌های خرد زنان روستاییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حبیب الله خنجری فرماندار زرند و بخشدار مرکزی، نماینده اداره جهاد کشاورزی و نمایندگان امور بانوان فرمانداری شهرستان از فعالیت‌های زنان روستایی عضو صندوق اعتبارات خرد در روستا‌های روح آباد و خیرآباد از توابع بخش مرکزی زرند بازدید کرد.

وی افزود: در حاشیه این بازدید‌ها با اشاره به نقش موثر زنان در اقتصاد خانواده و جامعه، گفت: بسیار خرسندیم از حضور در جمع زنانی که هم پای مردان روستا در فعالیت‌های اقتصادی گام بردارند و به اقتصاد خانواده و روستای خود کمک کنند.

خنجری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب پس از ارائه طرح اقتصاد مقاومتی با توجه به تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه استکبار جهانی علیه میهن اسلامی، همواره بر ضرورت توجه به زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی تاکید نمودند و امروز شاهد آن هستیم که زنان غیور و سخت کوش روستا‌ها در راستای فرمایشات مقام عظمای ولایت گام‌های بسیار مثبتی برداشته اند.

وی در ادامه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی شهرستان و فعالیت زنان در این صندوق‌ها را الگوی موفق اقتصاد مقاومتی دانست و بر لزوم حمایت مسئولان مربوطه از این صندوق‌ها در راستای توانمند سازی زنان روستایی تاکید کرد.

فرماندار زرند درخواست کرد زنان فعال عضو صندوق‌های خرد روستایی، ارتباط خود را با نمایندگان کمیسیون بانوان فرمانداری و دیگر ادارات، بیش از پیش تقویت کنند تا مسئولان ذیربط در جریان آخرین مسائل و مشکلات این حوزه قرار گیرند.

در ادامه این بازدید‌ها هر کدام از زنان روستایی عضو صندوق، به بیان مسائل و مشکلات خود از جمله بالا بودن هزینه خرید برخی از تجهیزات صنایع تبدیلی از جمله تجهیزات شیرینی پزی، خیاطی و...، تعلق نگرفتن آرد یارانه‌ای جهت پخت نان برای زنان روستا و همچنین پایین بودن میزان تسهیلات اشتغالزایی  پرداختند.

فرماندار زرند، خواستار ارائه مسائل و مشکلات بصورت مکتوب جهت ارائه در کمیسیون امور بانوان شهرستان شد تا تدابیر لازم جهت برطرف شدن پاره‌ای از مسائل و مشکلات اتخاذ گردد.

تعداد ۹ صندوق خرد زنان روستایی در سطح شهرستان با بیش از ۵۰۰ نفر عضو فعال، مشغول به فعالیت در حوزه‌هایی از جمله صنایع دستی، صنایع تبدیلی (شیرینی پزی، خیاطی و...) بسته بندی سبزیجات به صورت خشک و تازه، پخت نان و اجرای جشنواره‌های غذایی و صنایع دستی هستند.
انتهای پیام/ح

حمایت فرمانداری زرند از صندوق های زنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.