رییس کل دادگستری کرمان گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با همت ستاد دیه استان و کمک مردم با پرداخت 17 میلیارد و 772 میلیون تومان ، 40 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد می شوند.

آزادی 40 زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان یداالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در هفدهمین جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان گفت: 39 زندانی آقا و 1 زندانی خانم که به دلیل بدهکاری مالی چک و مهریه در زندان در حال تحمل کیفر حبس هستند به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آزاد می شوند.

وی افزود: ستاد دیه یکی از دستاوردهای بسیار خوب نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است که اقدامات خوبی را در جهت حمایت از زندانیان و آزادی آنان انجام داده است .

این مقام ارشد قضایی در استان با بیان این مطلب که در آستانه 40 سالگی انقلاب هر سازمان باید دستاوردهای خود را تبیین کند ، بیان داشت: قوه قضاییه باید با استفاده از ظرفیت های هنری پیام خود را منتقل کند تا تاثیرگذار باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : ستاد دیه تاکنون در زمینه آزادی زندانیان در استان به خوبی عمل کرده است اما به منظور جذب بیشتر کمک های مردمی و خیرین باید تلاش بیشتری داشته باشد.

موحد با بیان این مطلب که در قران بیان شده است که اگر بین زن و شوهری کدورت ایجاد شد دو فرد مصلح و حکم از طرفین بین این دو نفر صلح و سازش ایجاد کنند ، افزود : برنامه ای با عنوان مصلحین و حکمین در استان کرمان کرمان در حال اجراست که طی آن ده نفر تکنیک ها و شیوه های برقراری صلح و سازش را به دیگران آموزش می دهند و بر همین اساس همه ی افراد با فرهنگ و تکنیک های صلح و سازش آشنا می شوند.

وی در ادامه بیان داشت : این برنامه در استان شبکه ای را ایجاد می کند که با فرهنگ سازی جرائمی مانند طلاق ، قتل و ... با صلح و سازش حل و فصل می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ستاد دیه به منظور جلب رضایت شکات در پرونده های مختلف میتواند از این برنامه و ظرفیت استفاده کند و با تقویت فرهنگ صلح و سازش و با کمک افراد آمار افرادی که از زندان آزاد می شوند را افزایش دهد.

این مقام ارشد قضایی در استان خاطرنشان کرد : معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است و علت آن تجربه ای موفق استان کرمان در میثاق عدالت و امنیت پایدار می باشد.

وی به اهمیت این میثاق نامه اشاره کرد و گفت : در جنوب استان کرمان که مردم بصورت طایفه ای و قبیله ای زندگی می کنند و از افرادی به عنوان سران طوایف و معتمدین پیروی می‌کنند، لذا از این ظرفیت استفاده کردیم و میثاق نامه ای به عنوان عدالت و امنیت در حوزه های قضایی و اجتماعی تدوین کردیم که صلح و سازش یکی از محورهای این میثاق بوده است.

موسوی قوام رییس ستاد دیه استان کرمان نیز در این جلسه گفت: طی برگزاری جلسات گذشته زمینه آزادی 296 زندانی جرائم غیر عمد با پرداخت 8 میلیارد و 180 میلیون تومان فراهم شده است.

وی افزود : این افراد با حمایت و کمک های مردم و خیرین در قالب جشن های گلریزان ، ستاد دیه ، اعتبارات بانک ها ، صندوق تامین خسارت های بدنی ، پیگیری های مددکاران و رضایت شکات آزاد شدند.

موسوی قوام بیان داشت: در ده ماه گذشته با اخذ رضایت شکات 73 میلیارد تومان تخفیف بدهی برای مددجویان گرفته شد که عدد قابل توجهی در استان و کشور بوده است.

وی گفت: در حال حاظر 165 زندانی به دلیل مهریه و نفقه در زندان می باشند که از این تعداد 149 نفر صرفا به دلیل بدهی مهریه در زندان هستند.

رییس ستاد دیه استان افزود : امسال 26 جشن گلریزان در سطح استان برگزار شد که خیرین به منظور آزادی زندانیان 7 ملیارد و 558 میلیون تومان متعهد شدند و تاکنون 5 میلیارد و 428 میلیون تومان از این تعهد وصول شده است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار