۵۳۰۰ خانوارتحت پوشش حمایت‌های از اداره ۴ کمیته امداد مشهد

رئیس کمیته امداد اداره ۴ مشهد گفت: این اداره به پنج هزار و ۳۱۷ خانوار در قالب معیشت بگیر، تک خدمتی و چند خدمتی خدمات حمایتی ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،جواد باخدا رئیس کمیته امداد اداره ۴ مشهد در جلسه پرسش و پاسخ بی واسطه مردم با مسئولان در حاشیه شهر منطقه محروم میثم شمالی با محوریت مسجد امام سجاد (ع) گفت: هدف از اجرای این برنامه شفاف سازی و اطلاع رسانی خدمات کمیته امداد به مردم، ارتباط بی واسطه با نیکوکاران محل، معرفی خدمات و فعالیت‌های مراکز نیکوکاری و شناسایی نیازمندانی که است که تاکنون به کمیته امداد مراجعه نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد اداره ۴ مشهد دارای پنج هزار و ۳۱۷ خانوار با هشت هزار و ۲۶۰ نفر است افزود: از این جمعیت چهار هزار و ۴۲ خانوار مشتمل بر پنج هزار و ۷۲۶ نفر معیشت بگیر و مابقی مددجویان تک و چند خدمتی هستند.

باخدا با اشاره به این موضوع که این نهاد اهدای جهیزیه را در گروی گذراندن دوره‌های آموزشی می‌داند اظهار کرد: کمیته امداد اداره ۴ مشهد امسال ۷۶ نوعروس را با اهدای جهیزیه با ارزش کلی ۲۵۸ میلیون تومان راهی خانه بخت کرده و خوشبختانه هیچ نوعروسی در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج نیست.

وی اعطای تسهیلات کارگشایی قرض الحسنه یک تا پنج میلیون تومانی را یکی دیگر از خدمات کمیته امداد به مددجویان اعلام کرد و افزود: ۸۱ فقره تسهیلات کارگشایی با ارزش ۸۲۵ میلیون تومان به مددجویان متقاضی اعطا و بخشی از مشکلات آن‌ها مرتفع شد.

باخدا اظهار کرد: کمیته امداد اداره ۴ مشهد در سال تحصیلی جدید از ۶۷۰ دانش آموز با حدود ۵۰ میلیون تومان و از ۱۱۱ دانشجو با ۵۴ میلیون تومان اعتبار حمایت‌های لازم را داشته است.
 

رئیس کمیته امداد اداره ۴ مشهد با اشاره به افتتاح سه مرکز نیکوکاری وتوانمند سازی همزمان با ایام الله دهه فجر در مناطق حاشیه و روستایی این منطقه تصریح کرد: با ایجاد این مراکز در واقع سعی بر مشارکت دادن نیکوکاران محله در امور محرومان و واگذاری کار‌های خیر به مردم است.

انتهای پیام//م. ص.
 


جلسه پرسش و پاسخ بی واسطه مردم با مسئولان در حاشیه شهرمشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.