در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برچسب اصالت کالا؛ طرحی برای کنترل مواد غذایی و آرایشی

جابری گفت: مواد غذایی سالم و با اصالت از طریق برچسب اصالت کالا برای مردم به راحتی قابل تشخیص است.

کنترل مواد غذایی و آرایشی با اجرای طرح برچسب اصالت کالامونا جابری‌دوست مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کالای قاچاق و تقلبی به شدت سلامت مردم را به خطر می‌اندازد از این رو یکی از اصول اساسی در حفظ و ارتقای سلامت مواد غذایی در محصولات آرایشی و بهداشتی مردم، حفظ زنجیره تامین و توزیع کالا در بازار کشور است.

وی ادامه داد: کالا‌های سلامت محور باید از زنجیره تامین و حلقه‌های مختلف تاثیر گذار تشکیل شده باشند تا اجازه ورود به بازارهای داخلی را از سازمان غذا و دارو کسب کنند.

جابری بیان کرد: کالای قاچاق و تقلبی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد به همین دلیل سازمان غذا و دارو اقدام به اجرای طرح برچسب اصالت کالا جهت شناسایی کالای اصلی با نوع تقلبی آن کرده است.

وی افزود: تامین کالاهای سلامت محور و کنترل این نوع تولیدات غذایی آرایشی و بهداشتی از طریق طرح برچسب اصالت کالا انجام شدنی است؛ این برچسب دارای سه کد است و با ارسال هر یک از این اعداد به سامانه پیامکی سازمان غذا و دارو تائید اصالت کالا در کمترین زمان برای خریداران مشخص می‌شود.

برچسب اصالت کالا؛ شناسایی سلامت مواد غذایی و محصولات بهداشتی

جابری تاکید کرد: برچسب اصالت کالا با هدف ارتقا سلامتی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی است و این مسئله درباره مواد غذایی، به دلیل تولید آن در داخل کشور با مشکلاتی کمتر رو به رو می‌شود.

جابری گفت: کنترل مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی از طریق برچسب اصالت کالا انجام می‌شود و واردات محصولات و مواد غذایی نیز با نظارت سازمان غذا  دارو انجام شدنی است.

مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآوری کرد: با اجرای طرح برچسب اصالت کالا و کنترل مبادی ورودی باز هم احتمال افزایش قاچاق وجود دارد.

وی افزود: مردم هنگام خرید از فروشگاه ها یا مغازه‌های سطح شهر در صورتی که با کالای فاقد برچسب اصالت کالا مواجه شدند سریعا از طریق سامانه سازمان غذا و دارو مراتب را به کارشناسان این سازمان اطلاع دهند تا از فروش و عرضه این کالای قاچاق و تقلبی گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار