آلمان: باید جلوی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را بگیریم

وزیر اقتصاد آلمان گفت: هر طور شده باید از «خروج بدون توافق» انگلیس از اتحادیه اروپا جلوگیری کنیم.

آلمان: باید جلوی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را بگیریمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پِتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان گفت: هر طور شده است باید از «خروج بدون توافق» انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) جلوگیری کنیم.

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در حاشیه نشست های مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در خصوص آخرین تحولات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: در حال حاضر بحثهای مربوط به برگزیت، بحثهای سخت و دشواری است و ما امیدواریم که بتوانیم از «خروج سخت» یا «خروج بدون توافق» انگلیس جلوگیری به عمل آوریم. دو طرف در این مساله از مسئولیتی مشترک برخوردارند. منظورم آن است که دولت و پارلمان انگلیس به اندازه اتحادیه اروپا در این ارتباط مسئولند.

وی افزود: ما در انتظار رای گیری پارلمان انگلیس هستیم تا بدانیم گام بعدی آنها برای (عملیاتی کردن) خروج چیست. معتقدم در این زمان باید صبور و شکیبا بود و ما باید شفافیت را در سیاست انگلیسی ها شاهد باشیم که هدف و ایده های مرتبط آنها دقیقا چیست. از این رو ما نیازمند شفافیت هستیم؛ ضمن آنکه برای دستیابی به موفقیت باید با هم کار کنیم.

این مقام آلمانی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطر نشان کرد: چنانچه اکثریت نمایندگان پارلمان (مجلس عوام) و دولت انگلیس به تمدید (مدت زمان خروج) رای دهند، قطعا این درخواست به طور جدی مد نظر قرار خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان سپس تاکید کرد: باید حتما جلوی «خروج بدون توافق» را بگیریم و این اولویت باید حفظ شود، چون «خروج بدون توافق» حتی برای شهروندان انگلیسی نیز زیانبار است و ضمنا به اقتصاد اروپا نیز آسیب خواهد رساند و به همین علت ما باید تلاش کنیم از طریق مذاکره، تا آنجا که مقدور است، مسیر اجرای یک توافق قانونی را هموار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار