مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور:

زوج‌های طلبه الگوی موفق جشن‌های ازدواج ساده

مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: جشن‌های ازدواج در کنار باشکوه‌بودن باید در عین سادگی و بی آلایشی برگزار شود. زوج‌های طلبه می‌توانند الگویی موفق در این زمینه باشند.

زوج‌های طلبه الگوی موفق جشن‌های ازدواج سادهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام حسین حائری مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در همایش رواق اُنس که با حضور ۱۳۵ زوج طلبه نومزدوج خراسان رضوی برگزار شد، گفت: باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که بر گرفته از سبک‌های زندگی علوی و فاطمی باشد.

وی افزود: انسان با ازدواج کردن از خودخواهی و خودبینی خارج می‌شود براساس اسناد و روایات منقول و معتبر ازدواج در اسلام بر خلاف مسیحیت امری مقدس بوده است درحالیکه دین مسیحیت ازدواج را نامقدس می‌داند.

جت‌الاسلام محمدکاظم راشدیزدی استاد حوزه و دانشگاه هم در این همایش گفت: ازدواج سنت پیامبر اکرم (ص) و کامل‌کننده دو انسان مذکر و مونث بوده است و کسی که ازدواج نمی‌کند در سکون قرار دارد و معنای آرامش و زندگی واقعی را درک نمی‌کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم سبک زندگی‌ای علوی و فاطمی داشته باشیم باید علی وار و زهرا وار زندگی کنیم و همیشه بر این نکته معتقدیم که زوجینی موفق هستند که ۳ اصل دانستن، توانستن و خواستن را درک کرده و به آن عمل کنند.

انتهای پیام//م. م

جشن ازدواج طلاب خراسان رضوی

برچسب ها: حوزه علمیه ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.