کسی که وارد عرصه طلبگی می‌شود باید خود را وقف نوکری امام عصر (عج) کند/ ارزش یک طلبه و روحانی به القاب و عناوین نیستامام جمعه مشهد گفت: کسی که وارد عرصه طلبگی می‌شود باید خود را وقف نوکری امام عصر (عج) کند و اگر کسی به دنبال پست و مقام و کسب درآمد وارد این عرصه شود هیچ چیز بدست نمی‌آورد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد شب گذشته در دیدار با روحانیون پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی سکونت گاه های غیر رسمی کشور گفت: در عرصه طلبگی در دوران جوانی نیازمند عاملی هستیم تا از انتخاب یک مسیر انحرافی به جای یک جاده میانبر به ما مصونیت بدهد و آن تنها یک عامل است که با اخلاص در عمل، خودمان را به خداوند بسپاریم.

وی افزود: اگر آدم به جایی برسد که مأموریت مستقیم از سوی امام زمان (عج) را احساس کند این در زندگی طلبگی برای ما خیلی ارزش دارد و این موقعیت و کاری که شما در مسأله جریان‌های آسیب پذیر و مقابله با مناطق آسیب دیده دارید از همه مقامات بالاتر است و حضرت به آن توجه دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر از طرف وجود امام زمان (عج) پذیرفته شدید خود حضرت، سکوی پرش را جلوی پای شما می‌گذارند و ایشان از شما در برابر شیاطین و مطامع و موقعیت‌ها محافظت می‌کنند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: کسی که وارد عرصه طلبگی می‌شود باید خود را وقف نوکری امام عصر (عج) کند و اگر کسی به دنبال پست و مقام و کسب درآمد وارد این عرصه شود هیچ چیز بدست نمی‌آورد. اگر هدف طلبه از درس خواندن و طلبگی فقط برای اهداف مادی، توسعه و اداره زندگی و یا تنها برای کسب معارف دینی باشد، ضرر کرده است.

وی گفت:وقتی مبنای فعالیت یک طلبه و روحانی نوکری امام زمان (عج) باشد هیچ مقام و موقعیتی برای او جلوه گری ندارد و اگر غیر از این باشد جز ضرر و بدبختی هیچ چیزی در پی نخواهد داشت و راهی که انتخاب کرده اشتباه است.

امام جمعه مشهد داشت:علم، سواد و موقعیت اجتماعی برای یک طلبه در صورتی مؤثر است که بتواند هرچه بیشتر در خدمت امام عصر (عج) قرار گیرد و برای آن حضرت مفید و مؤثر واقع شود و طلبه از استعداد خود در جهت نوکری امام زمان (عج) استفاده کرده باشد.

آیت الله علم الهدی گفت: برای طلبه موقعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مهم نیست بلکه فقط نوکری امام عصر (عج) مهم است و ارزش یک طلبه و روحانی به القاب و عناوین نیست بلکه در اخلاص و نوکری برای امام زمان (عج) است و کاری که انجام می‌دهد باید برای نوکری و خدمت بهتر به امام عصر (عج) باشد.

انتهای پیام // ف. م


سواد و موقعیت اجتماعی طلبه‌ها باید در مسیر امام زمان (عج) باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.