قابل توجه خانم‌ها؛‌ با این فناوری دیگر نگران پارک خودرو نباشید

اگر مهارت و تسلط کافی برای پارک خودرو در پارکینگ‌های شلوغ ندارید در آینده‌ای نزدیک یک ربات هوشمند به جای شما این کار را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان نوعی ربات مخصوص پارک خودرو در پارکینگ طراحی کرده‌اند که به آرامش و راحتی کاربران در زمان پارک خودرو در پارکینگ‌های شلوغ و پر ازدحام کمکی بسیار می‌کند.
 

استفاده از این ربات‌ها سبب آسانی پارک خودرو، پیدا کردن آن و حتی تحویل گرفتن خودرو از ربات می‌شود؛ قرار است این ربات‌ ماه آگوست سال جاری در فرودگاه Gatwick  استفاده شود.
 

پارک خودرو در پارکینگ‌های شلوغ و بزرگ یکی از چالش‌های بسیاری از افراد است که می‌تواند سبب کلافگی، اتلاف وقت و حتی بروز تصادف در فضای پارکینگ شود.
 
فناوری جدید نوعی ربات به شکل خودروی بدون راننده به نام Stan robot است که ابعادی برابر با یک ماشین حمل کننده بزرگ دارد و خودروی شما را اسکن می‌کند.
 

پس از شناسایی خودرو و تخلیه نفرات، بدنه ربات افزایش و به زیر چرخ‌های خودرو امتداد می‌یابد، در این حالت خودرو به راحتی جابه جا و به محل مورد نظر مطابق با اندازه خود منتقل می‌شود.
 

با استفاده از این ربات ۳۰ درصد فضای بیشتر برای پارک خودرو‌ها در پارکینگ ایجاد می‌شود و بهینه سازی از فضای اختصاص داده شده برای پارک خودرو‌ها افزایش می‌یابد.
 

با کمک ربات‌های Stan robot افراد می‌توانند خودروی خود را جلوی پارکینگ در گاراژی از پیش تعبیه شده پارک کرده و با گرفتن چمدان، با خیال راحت و با طی کمترین مسافت به گیت پروازی و سالن ترانزیت برسند. ربات خودرو را به مکان مناسب انتقال می‌دهد تا در زمان بازگشت از سفر بتوانند خودرو را تحویل گیرند.
 

ساخت این ربات‌ها به وسیله شرکت فرانسوی Stanley Robotics انجام شده است و در ۲ فرودگاه بزرگ فرانسه مانند شارل دوگل آزمایش شده است.
 

یکی از مزایای استفاده از این ربات‌ها قرار گرفتن خودرو‌ دفاصله بسیار کم از یکدیگر است، زیرا نیازی به حضور انسان برای پارک و بازکردن درب خودرو برای خروج از ماشین نیست.
 

قرار است طرح آزمایشی استفاده از ربات‌های مخصوص پارک خودرو در پارکینگ فرودگاه Gatwick لندن درماه آگوست سال جاری انجام شود، زیرا به دلیل توریستی بودن این منطقه همه ساله در ماه‌های تابستان بسیاری از توریست‌ها به آنجا سفر می‌کنند و خواهان پارک خودرو‌های خود در پارکینگ و حفظ ایمنی آن‌ هستند.
 

کارشناسان اعلام کرده‌اند در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح در آینده تعداد بیشتری از فرودگاه‌ها به ربات‌های مخصوص پارک خودرو مجهزخواهند شد.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/

رباتی مخصوص پارک کردن ماشین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار