اجرای مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در جنوب کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:۸۵ هزار کودک در جنوب کرمان قطره فلج اطفال دریافت می‌کنند.

اجرای مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اصغر خیرخواه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت گفت:صبح امروز اجرای مرحله نخست طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در سالجاری در هفت شهرستان جنوب کرمان آغاز شد.

وی در حاشیه آغاز اجرای مرحله نخست طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در جنوب کرمان افزود: این طرح در راستای تداوم طرح ریشه کنی فلج اطفال با توجه به همجواری حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با استان‌های مرز‌های شرقی کشور اجرا می‌شود.

علی اصغر خیرخواه با اشاره به اجرای طرح تکمیلی ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال توسط هفت مرکز بهداشت در دو مرحله بهمن و اسفند سالجاری در جنوب کرمان تصریح کرد: ۸۰۲ تیم با حضور ۱۰۱ ناظر منطقه‌ای ۸۵ هزارو ۵۷۲ کودک زیر پنج سال را در جنوب کرمان واکسینه می‌کنند تا دستیابی به پوشش صد درصد ایمن سازی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و مهاجر خارجی محقق شود.

همچنین سید فریدون افضلی جانشیین دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حاشیه آغاز اجرای این طرح در جنوب کرمان گفت: با توجه به همجواری استان‌های جنوب شرق کشور با مرز‌های شرقی اجرای تکمیلی طرح حائز اهمیت است.

این پزشک متخصص اطفال با اشاره به سوال‌هایی که در زمینه این واکسیناسیون برای خانواده‌ها پیش آمده افزود:رسانه‌ها همکاری لازم برای آگاه سازی خانواده‌ها را داشته باشند که این واکسیناسیون طرحی جدای از واکسیناسیون‌های روتین است.

افضلی با بیان اینکه این واکسن هیچ اختلالی برای کودکان دریافت کننده، ایجاد نمی‌کند تصریح کرد: تاکنون عوارضی برای این واکسن مشاهده نشده است و خانواده‌ها حتما این واکسن را برای گروه سنی مورد نظر دریافت کنند.
انتهای پیام /ح

دریافت واکسن فلج اطفال درکودکان جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار