یازدهمین شنبه اعتراضات جلیقه‌زردها/ آماده‌باش ۱۰۰ گردان پلیس ضد شورش در خیابان‌های فرانسه

در یازدهمین شنبه متوالی، ۱۰۰ گردان پلیس ضد شورش با آخرین تجهیزات در مقابل معترضان به نظام سرمایه‌داری صف‌آرایی کرده‌اند.

یازدهمین شنبه اعتراضات جلیقه‌زردها/ آماده‌باش۱۰۰ گردان پلیس ضد شورش در خیابان‌های فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مردم فرانسه در یازدهمین شنبه اعتراضات به سیاست‌های دولت مکرون، امروز نیز تظاهرات‌های خود را در شهر‌های مختلف تحت تدابیر شدید امنیتی پلیس آغاز کرده‌اند.

در یازدهمین شنبه متوالی ۱۰۰ گردان پلیس ضد شورش به همراه گردان‌هایی از ژاندارمری، نیرو‌های امنیتی، پلیس مخفی و نیرو‌های موسوم به لباس شخصی با آخرین تجهیزات در مقابل معترضان به نظام سرمایه‌داری صف آرایی کرده‌اند.

به گفته رسانه‌های فرانسه، امروز علاوه بر مجوز پلیس برای استفاده گسترده از نفربر‌های جنگ شهری، گاز اشک آور، باتوم و تفنگ مرگبار فلش بال برای اولین بار از دوربین‌های عابرین پیاده نیز برای شناسایی افراد در نظر گرفته شده است.

مردم معترض به سیاست‌های دولت امانوئل مکرون آنطور که در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده اند در هفتاد و چهارمین روز از اعتراضات پیاپی در تمامی شهر‌های بزرگ و کوچک فرانسه از جمله پاریس، بوردو، تولوز، نانت، استراسبورگ، لیل، و مارسی همچنان خواستار استعفای مکرون و دولتش هستند.

در جریان حدودا دو ماه و نیم اعتراض به سیاست‌های دولت فرانسه تاکنون ۱۰ نفر کشته و ۸ هزار نفر زخمی یا بازداشت شده‌اند. حدود ۲۰ نفر هم بر اثر اصابت گلوله تفنگ فلش بال به چشمشان نابینا شده‌اند.

انتهای پیام/

یازدهمین هفته اعتراض مردم فرانسه به سیاست‌های مکرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
کشورش نمی تونه جمع کن میاد برا ما نظر میده دولت بی کفایت فرانسه
آخرین اخبار