۳۵ هزار تن مرکبات مازندران امسال به خارج از کشور صادر شد.

حاتم نژاد مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بیان اینکه کیفیت مرکبات مازندران امسال بسیار عالی بود، افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات تولیدی مازندران تاکنون ۹۵ درصد آن برداشت شده است.

وی با بیان اینکه ۵ درصد باقی مانده مرکبات از نوع ارقام محلی است و به تدریج برداشت می‌شود، افزود: مازندران ۷۵ درصد مرکبات مورد نیاز مردم کشور را تامین می‌کند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در بحث ذخیره سازی مرکبات نیز تاکنون قرارداد تامین ۷ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرکبات با استان‌های دیگر بسته شده است.

حاتم نژاد با بیان اینکه ۵ هزار تن مرکبات تولیدی مازندران برای تنظیم بازار شب عید تاکنون به استان‌ها حمل شد، افزود: انتقال مرکبات به استان‌ها ادامه دارد و به تدریج همه ۷ هزار و ۲۰۰ تن مرکباتی که سهمیه استان است ارسال می‌شود.

وی افزود: کیفیت مناسب مرکبات مازندران سبب شد صادرات این محصول امسال افزایش چشم گیری داشته باشد به گونه‌ای که تاکنون ۳۵ هزار تن مرکبات به ارزش ۱۵ میلیون دلار از مازندران به کشور‌های خارجی صادر شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ابراز امیدواری کرد با توجه به کیفیت مناسب مرکبات استان، صادرات این محصول از مازندران به خارج کشور همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ک


صادرات ۱۵ میلیون دلاری مرکبات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.