کارگردان نمایش «نامه نویس» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کار گروهی در نمایش برای من لذت بخش است

فرجاد ساکی کارگردان نمایش «نامه نویس» گفت: اگر انرژی در اجرا می‌بینیم به دلیل کار گروهی است و این برای من بسیار لذت بخش است.

فرجاد ساکی کارگردان نمایش «نامه نویس» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتخاب نمایشنامه آلن بنت گفت: این متن را یکی از بازیگران کار برای پایان نامه‌ انتخاب کرده بود. من در ابتدای کار علاقه‌ای به مونولوگ نداشتم اما به این نتیجه رسیدیم که این متن قابلیت دارد که با شیوه‌ای باز آن را انجام بدهیم.

وی در خصوص آشنایی‌ با شیلا غیور و انتخاب او به عنوان بازیگر بیان کرد: ما یک گروه خیلی قدیمی هستیم که زیاد کار نمی‌کنیم، اما حدودا از سال ۹۰ در کنار هم هستیم و دو الی سه کار داشتیم. کار قبلی گروه، سال ۹۳ به نام غرب واقعی بود که در خانه هنرمندان به روی صحنه رفت. چند کار را خودم نوشتم اما نشد کار کنیم و حالا بعد از مدتی به لطف دوستان و گروه باعث شد دوباره با این نمایش به صحنه برگردیم.

ساکی با بیان اینکه تمرین ما از اردیبهشت کلید خورد در خصوص انتخاب تماشاخانه استاد جمشید مشایخی برای اجرا تصریح کرد: قرار بود ما در یکی از سالن‌های دولتی اجرا داشته باشیم، اما بنا به دلایلی نشد. شاید این سالن امکانات کمی داشته باشد، ولی حداقل با دید باز کار را انجام می‌ دهیم.

وی با بیان اینکه دلخوشی من این گروه هست و مسئله‌ای که به آن اعتقاد دارم زیست گروهی است، گفت: اگر انرژی در اجرا می‌بینیم خروجی این زیست گروهی است و این برای من لذت بخش‌ترین قسمت کار است.

ساکی افزود: آقای محمودرضا رحیمی که در ابتدا استاد راهنمای این کار بودند و بعد مشاور من شدند، به گوشه‌ای از مشکلات این اجرا در پیج شخصی خود اشاره کردند که چه اتفاقاتی افتاد اما ما سعی کردیم از (دکور و لباس و ...) کم نکنیم و آنچه که شایسته است را مهیا کنیم و  امیدوارم مردم به دیدن این کار بیایند و مقداری از هزینه‌های ما جبران شود.

کارگردان «نامه نویس» در خصوص استقبال مخاطبان تصریح کرد: هنوز اتفاق مد نظرما رخ نداده است چرا که کار ما مونولوگ است و با شیوه اجرایی که در نظر گرفتیم، سعی کردیم تماشاگر لذت ببرد و برایش خسته کننده نباشد.

ساکی با بیان اینکه تبلیغات به صورت بروشور، پوستر و تبلیغ در فضای مجازی بوده، در خصوص تمدید این نمایش گفت: تمدید بستگی به استقبال دارد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است:

من راداک ام، دوشیزه ایرنه راداک، همونی که هیچ وقت نتونسته و نمیتونه و نمیخواد بتونه که چشماش رو روی نابهنجاری‌های دور و برش، به زمین و هوا بندازه. من اعلام میدارم در برابر تک تک موجودات، تاکید می کنم تک تک موجودات، چه جاندار و چه بی جان، مسئولم. تا چشم و گوش و دست دارم، از شما، برای شما می‌نویسم.

از عوامل این نمایش می‌توان به مترجم بهاره جهاندوست، مشاور کارگردان: محمود رضا رحیمی، طراح صحنه و نور: سیاوش کیانی راد، طراح، لباس: منصوره پسندیده، آهنگساز و خواننده: جواد جوربنیان (گروه آمارد) اشاره کرد.

گفتنی است نمایش «نامه نویس» با بازی شیلا غیور در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار