«جنون مجنون» روایتگر فعالیت‌های دلیرا نه واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع)

نویسنده دفاع مقدس گفت: کتاب «جنون مجنون» با نگاهی عمیق با روایت فعالیت‌های دلیرانه واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع)، خاطرات آن‌ها را بازگو می‌کند.

«جنون مجنون» روایتگر فعالیت‌های دلیرا نه واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع)به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،  حمید جهانگیر فیض آبادی، نویسنده کتاب «جنون مجنون» در دومین کارگاه ادبیات دفاع‌مقدس که با موضوع معرفی و خوانش کتاب «جنون مجنون» در حوزه هنری خراسان‌رضوی برگزار شد با بیان اینکه این کتاب روایت دیده‌های ما است نه شنیده‌ها گفت : واقعیت‌های رخ داده بدون تغییرات در این کتاب بیان شده و توسط محمد کاظم کاظمی شاعر و نویسنده برجسته به زیبایی ویرایش شده است.

وی افزود: در آن زمان بچه‌های ۱۴-۱۳ ساله ما آنقدر شجاعت داشتند که آرپی‌جی‌زن ما بودند و هنوز پس از گذشت ۳۲ سال خاطرات آن روز‌ها از پیش چشمان ما محو نشده است.

نویسنده کتاب «جنون مجنون» با اشاره به شیوه نگارش این کتاب تصریح کرد: بنده از دوران پس از دفاع مقدس در وادی روایتگری بودم. پس از بازنشستگی، آشنایان اصرار داشتند که خاطراتم را بنویسم. حدود یک تا دو سال گردآوری خاطرات به طول انجامید و حتی اکنون نیز در هر تجدید چاپ، خاطراتی را که دوستان یادوآری می‌کنند اضافه می‌کنم و سعی داشتم کتاب بیان خاطرات روزانه آن روز‌ها باشد.

سید علیرضا مهرداد چهره شناخته شده ادبیات دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت : این کتاب یکی از بهترین آثار ادبیات دفاع‌مقدس در خراسان است. معتقدم با خواندن کتاب «جنون مجنون» مجموعه‌ای از احساسات را تجربه می‌کنید و شاید بهتر بود این کتاب «اشک‌ها و لبخندها» نام می‌گرفت.

وی افزود: این کتاب دایره المعارف واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع) است و نام ۲۷۰ نفر از شهدای این واحد در کتاب بیان شده است. در واقع اینکه یک اثر تاریخ شفاهی نزدیک به رزم نامه و گزارش عملیات شود کار ارزشمندی است و می‌توان ساعت‌ها درباره زیبایی‌ها و جامعیت این کتاب صحبت کرد.

در پایان این برنامه، از ربابه جعفری، همسر شهید حسین قائنی، با حضور علی‌اصغر رجبی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام// ز. م
 

«جنون مجنون» یک دایره المعارف  در زمینه دفاع مقدس محسوب می‌شود

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.