ضرورت فرهنگ سازی برای مصرف بهینه منابع و ثروت‌های ملی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، بر ضرورت الگوسازی و فرهنگ سازی برای مصرف بهینه منابع و ثروت‌های ملی تاکید کرد.

ضرورت فرهنگ سازی برای مصرف بهینه منابع و ثروت‌های ملیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ،صبح امروز در چهارمین جلسه شورای حقوقی منطقه ۳ کشوری وزارت نیرو که با حضور مدیران استان‌های آذربایجانشرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل در تبریز برگزار شد با بیان اینکه جامعه ما در زمینه مصرف منابع ملی نظیر آب -برق و گاز نیازمند الگوسازی و فرهنگ سازی است، افزود: بخش عمده‌ای از صنایع کشور نیازمند این منابع ضروری است تا به فعالیت خود ادامه دهد.


 وی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از منابع ملی استفاده و تلاش کنیم مصرف مردم به اندازه نیاز باشد.


رئیس کل دادگستری استان خواستارعزم جدی دولت بعنوان نهاد حاکمیتی در توسعه - صیانت و استفاده بهینه از منابع ملی مردم شد و گفت: در این باره دولت نیازمند تدابیر ویژه با استفاده از تاکتیک‌ها و تکنیک هاست تا بتواند با فرهنگ سازی و شیوه‌های نوین و محتوا‌هایی که امکانپذیر است بهتر و موفق عمل کند.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۲۲ هزار چاه مجاز و ۲۸ هزار چاه غیر مجاز در استان گفت: در ۱۰ ماهه امسال از اضافه برداشت تعداد ۳۳۸ حلقه چاه با دستور مقام قضایی جلوگیری شده است.


یوسف غفارزاده ادامه داد: تنها در سال ۹۷ نیز یک هزار و ۱۴ حلقه و در مجموع هشت هزار ۴۰۵ حلقه چاه غیر مجاز در استان تا به امروز پر شده است.


وی افزود: طول رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان ۲۲ هزار کیلومتر است که نقاط حادثه خیز آن شناسایی و تاکنون ۴ هزار کیلومتر از این نقاط ساماندهی و بازگشایی شده است.


در این جلسه، مدیر عامل شرکت شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز با تاکید بر لزوم حمایت حقوقی از این شرکت برای حل معضلات و مشکلات شهر در زمینه برق رسانی گفت: در تبریز ۸ هزار پست و نزدیک به ۹ هزار کیلومتر شبکه برق وجود دارد که در بهره برداری از این خطوط باید از سلامت جان مردم نیز صیانت شود.


عادل کاظمی همچنین گفت: در شهر تبریز یک هزار و ۷۰۰ تیر برق سرگردان به علت عقب کشی طرح‌های عمرانی وجود دارد که نیاز به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است تا اصلاح و ساماندهی شود.

 

انتهای پیام/

ضرورت فرهنگ سازی برای مصرف بهینه منابع ملی

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار