جعفری: مقام معظم رهبری برای ورزش روستایی و بومی اهمیت ویژه ای قائل هستند

رئیس فدراسون ورزش های روستایی و عشایری گفت: مقام معظم رهبری علاوه بر ورزش همگانی برای ورزش روستایی و بومی اهمیت ویژه ای قائل هستند.

جعفری: مقام معظم رهبری برای ورزش روستایی و بومی اهمیت قائل هستندبه گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری در نشست سلسله نشست‌های بازخوانی چهل سال ورزش پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: ما باید برنامه‌های پیش رو را با مدیریت اجرایی کنیم. طبق گزارش‌های موجود ما ۴۲۹ شهرستان، ۶۹۴ بخش، ۳۴۸۱ دهستان و ۵۳ هزار روستای دارای سکنه داریم. مشکلات استانی باعث شده است این گزارش را در سرشماری سال ۱۳۹۵ داشته باشیم و به تفکیک، روستا‌ها را دسته بندی کنیم. توزیع متوازنی در روستا‌ها وجود ندارد و برنامه‌ها را باید الویت بندی کرد تا بتوانیم بهره برداری هایمان را در روستا‌های بالای هزار نفر اجرایی کنیم.

او در ادامه افزود: اگر بخواهم گزارش‌های عملکرد اولین‌ها در ورزش روستایی در سال ۱۳۹۷ را تشریح کنم، تشکیل فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری یکی از مهمترین اقدامات است که چنین فدراسیونی در دنیا نمونه ندارد. مقام معظم رهبری و نظام برای ورزش روستایی و عشایری اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. مقام معظم رهبری در بخش توسعه‌ی ورزش در همگانی توصیه‌های ویژه‌ای دارند، ولی در ورزش‌های سنتی و بومی تاکیدات ویژه‌ای دارند. فعالیت‌های این فدراسیون بر گرفته از هویت و اصالت رفتار‌های اجتماعی است و احیای این ورزش احیای باور‌های دینی ما است. ما خواهان آن هستیم که در چارچوب سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان ورزش‌های بومی و عشایری را مدیریت کنیم.

جعفری ادامه داد: تشکیلات ورزش روستایی گسترده‌ ترین تشکیلات در کشور ما است. ما باید تلاش کنیم تا برنامه هایمان را مطابق با چارچوب‌ها موجود مدیریت کنیم. فعالیت‌های ما الزاما در راستای سیاست‌های کلان نظام است. کارکرد‌های علمی بازی‌ها در الویت اول قرار دارد البته باید به این موضوع توجه داشت که تمام بازی‌ها منطق دارد و به نوعی می‌تواند چالش‌های عصر حاضر را پاسخگو باشد. بازی‌های محلی فقط معطوف به آقایان نیست بلکه بانوان مهمترین ارکان در زندگی اجتماعی زندگی روستایی است. بانوان در ورزش‌های بومی محوریت ویژه‌ای دارند. ما باید با توجه به آموزش بازی‌ها آموزش‌های اجتماعی لازم را به بچه هایمان بیاموزیم و توزیع متوازنی در استفاده بانوان ایجاد کنیم.


بیشتربخوانید:

پیگیر بحث اشتغال ملی‌پوشان هستیم/ موفقیت جاکارتا فرصت‌های میزبانی را افزایش داد/ در حق ورزشکاران ما اجحاف شد

مرادی: اردوهای تیم ملی وزنه برداری در شرایط خوبی برگزار می شود

بازگشت ملی پوشان پرورش اندام با جام قهرمانی جهان


انتهای پیام/

اظهارات جعفری در نشست سلسله مراتب چهل سالگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار