قهرمانان چهارمین المپیاد ملی، فرهنگی و ورزشی عشایر ایران مشخص شدند

چهارمین المپیاد ملی، فرهنگی و ورزشی عشایر ایران با قهرمانی استان کهگیلویه و بویر احمد به پایان رسید و تیم‌های لرستان و مرکزی دوم و سوم شدند.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ این جشنواره با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان شانزدهم شهریور ماه به میزبانی شهرستان چادگان در دو بخش آقایان و بانوان با حضور 293 ورزشکار عشایر،( 195 ورزشکار در بخش آقایان و 98 ورزشکار در بخش بانوان) با قهرمانی استان کهگیلویه و بویر احمد به پایان رسید و تیم‌های لرستان و مرکزی دوم و سوم شدند.

در رشته دال‌پلان آقایان تیم کهگیلویه و بویراحمد قهرمان شد، استان لرستان به مقام دوم رسید و تیم ایلام در جایگاه سوم ایستاد. در رشته کشتی سنتی ویژه آقایان تیم یزد به مقام قهرمانی دست پیدا کرد، کردستان دوم شد و آذربایجان شرقی در سکوی سوم ایستاد.

در قیقاج آقایان تیم مرکزی اول ، آذربایجان شرقی دوم شد و بوشهر نیز به مقام سوم بسنده کرد.

در رشته پنج‌گانه آقایان تیم اردبیل به مقام نخست دست یافت و تیم های بوشهر و زنجان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رشته دال‌پلان بانوان تیم کهگیلویه و بویراحمد عنوان نخست را کسب کرد، استان یزد دوم شد و لرستان نیز در سکوی سوم ایستاد.

در رشته قیقاج بانوان، لرستان به مقام قهرمانی رسید، سمنان در جایگاه دوم ایستاد و سیستان و بلوچستان نیز به مقام سوم رسید.

در رشته سه‌گانه بانوان ، تیم اردبیل به مقام نخست رسید، کرمان دوم شد و چهارمحال و بختیاری در سکوی سوم ایستاد.

در مجموع تیمی آقایان و بانوان تیم کهگیلویه و بویر احمد با 30 امتیاز اول و تیم لرستان نیز با 30 امتیاز و به خاطر مرغوبیت مدال در رده دوم و مرکزی با 26 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه حبیب‌الله معتمدی فرماندار چادگان، ‌غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، مهدی مستجاب‌الدعوه دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، مهدی اسدی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند که در پایان از سوی فدراسیون به نفرات و تیم‌های بر تر مدال، حکم قهرمانی وجام قهرمانی اهدا شد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار