فرماندار زرند تامین امنیت و سلامت اجتماعی در یک کشور را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و گفت: مسئولین و سیاسیون می‌توانند با اشتغالزایی مناسب، مقدمات ورود جوانان به وادی جرم و جنایت را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حبیب الله خنجری فرماندار زرند گفت: این درحالی است که بیکاری یکی از مهمترین عوامل بوجود آمدن بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است چراکه اگر شغل متناسب با شئونات یک فرد در جامعه وجود داشته باشد بسیاری از جرائم از بین خواهد رفت. به همین خاطر اکثر کشور‌ها برای جلوگیری از ایجاد جرم و جنایت با اتخاذ تدابیر اشتغال‌زایی در مناطق مختلف جغرافیایی سرزمین خود جوانان را به کار و کوشش در راستای پیشرفت و خودکفایی تشویق می‌نمایند؛ بنابراین همه ما از این اصل بدیهی اطلاع داریم که یکی از مهمترین عوامل گرایش جوانان به سمت جرم نداشتن کار و توان شغلی در جامعه است.

وی افزود:خوشبختانه در کشور ما نیز مسئولین اقدامات موثری را در جهت کاهش نرخ جرم و جنایت با استفاده از ابزار اشتغال‌زایی انجام داده‌اند که می‌توان از شهرستان زرند کرمان به عنوان یکی از پیش‌تازان این عرصه نام برد.

خنجری فرماندار شهرستان زرند کرمان ضمن اشاره به چهار هزار بنگاه تجاری مشغول به کار در این شهرستان گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ باب مغازه، ۵۸ واحد صنعتی که پروانه بهره برداری دریافت کرده اند و مشغول به کار هستند و ۳۵ واحد معدنی فعال داریم.

وی پیرامون میزان فعالیت‌های اشتغالزایی در شهرستان زرند اعلام کرد: میزان اشتغال در صنوف فعال بالغ بر هفت هزار نفر، در معادن ۲ هزار و ۴۹۸ نفر و در واحد‌ها صنعتی سه هزارو ۳۴۷ نفر می‌باشد که با راه اندازی کارخانه فولاد بالغ بر پنج هزار نفر در این مجموعه مشغول بکارخواهند شد. همچنین تعداد ۵۶ جواز تاسیس با پیش بینی اشتغال سه هزار و ۴۸۴ نفر نیز در این شهرستان صادر شده است که به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

خنجری یکی از مهمترین برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در زرند را اشتغالزایی دانست و اظهار داشت: یکی از اصول پیشگیری از وقوع جرم، استفاده راهبردی از همکاری و مشارکت بین موسسات دولتی، سازمان‌های عمومی و غیر دولتی، بخش بازرگانی و... می‌باشد.

وی تاکید کرد:متاسفانه بنظر میرسد در جامعه ما تنها سازمان‌های مسئول در کاهش جرم نیروی انتظامی و بهزیستی شناخته شده است درصورتیکه پیشگیری دارای زمینه‌ها، بستر‌ها و زیرساخت‌هایی است که مسئولیت آن برعهده همگان است. براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی برعهده دستگاه‌های قضایی است که دستگاه قضایی زرند نیز خوشبختانه با اجرای طرح و برنامه‌های پیشگیرانه و جلسات مستمر شورا و کارگروه‌های ویژه شورای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری سایر نهاد‌ها و ادارات عضو شورا در انواع خشونت‌های رفتاری و جرائم خشن کاهش و موفقیت‌هایی بسیار چشمگیری داشته است.

فرماندار زرند گفت: با توجه به برنامه محور بودن فعالیت‌های پیشگیرانه، برخی اقدامات براساس الگو‌های منطقه‌ای و بومی در این شهرستان به شکل ذیل درحال اجراء است.

خنجری فعالیت‌های فوق را از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از وقوع جرم و جنایت ذکر کرد و یاد آور شد: این شهرستان موفق به کسب رتبه اول شورای پیشگیری از وقوع جرم و جنایت در سطح استان کرمان شد و همین اقدامات سبب کاهش هشت درصدی جمعیت زندان، در ۱۰ ماهه گذشته امسال، نسبت به سال گذشته شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان زرند یکی از شهرستان‌های پیشرو در فعالیت‌های پیشگیری بشمار می‌رود گفت: حسب اعلام دادگستری استان در سه سال متوالی رتبه اول استان را بخود اختصاص داده است و همیشه جزء برترین‌های استان است و تنوع برنامه‌های پیشگیرانه این شهرستان و فراگیر بودن آن در تمام حوزه‌های فرهنگی اجتماعی، امنیتی و انتظامی، حقوقی و قضایی و مردمی و انسجام این دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه حضور فعال در شورای پیشگیری، مهمترین نقطه عطف است.

وی بیان داشت:در همین راستا قبلاً شهرستان زرند در برخی جرائم به‌ویژه انواع خشونت‌های رفتاری وضعیت مطلوبی نداشته است و با انواع سرقت و برخی آسیب‌ها رو به رشد مواجه بوده است، اما در سال ۹۷ در شرایط فعلی روند افزایش جرم کاهش‌یافته است و در برخی جرائم امنیتی به صفر هم رسیده است در نزاع‌ها کاهش چشمگیری داشته‌ایم و در خصوص آسیب‌ها ازجمله طلاق کاهش محسوسی دیده می‌شود.

خنجری گفت: یکی از مؤلفه‌های مدیریت اجرایی و شهری، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از سوی نهاد‌های متولی در توسعه شهرمی باشد.
انتهای پیام/ی

برخی جرائم امنیتی زرند  به صفر رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار