رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

آستان قدس رضوی پناهی برای عاشقان ضامن آهو از سراسر جهان است

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: تشکیل مجموعه آستان قدس رضوی از مهم‌ترین برکات سفر امام رضا (ع) است، این مکان فرهنگی، مذهبی ملجاء عاشقان او از سراسر جهان است.

آستان قدس رضوی پناهی برای عاشقان ضامن آهو از سراسر جهان است/همزیستی توأم با محبت و خدا محوری؛ محور همایش امام رضا (ع) و گفت‎وگوی ادیان/ همکاری ۲۰۰ هزار داوطلب مردمی با عنوان خادمیاری در آستان قدس رضوی/به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در نخستین همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت‌وگوی ادیان که صبح امروز در تالار قدس حرم  رضوی برگزار شد، گفت: حضور امام رضا (ع) در کشور ایران منشأ خیرات و برکات فراوانی شده است، این سفر گرچه تحمیلی بود، اما با هدایت‌گری این امام همام به فرصت مبدل شد.

وی تصریح کرد: از سیره‌های امام رضا(ع) گفت‌وگو با اندیشمندان ادیان مختلف بوده است و همواره مورد توجه علما و اندیشمندان قرار گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی، ظرفیت‌های خوبی در عرصه فرهنگی دارد که کتابخانه مرکزی و بیست کتابخانه وابسته دیگر با بیست میلیون عضو، مجموعه‌های دانشگاهی اعم از دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، بنیاد فرهنگی رضوی و... بخشی از برکات و دستآورد‌های این مجموعه  است.

گنابادی نژاد افزود: ۵۰ هزار خادم به صورت افتخاری و با نام امام علی بن موسی الرضا (ع) در این آستان نورانی مشغول خدمت به زائران هستند.

وی با اشاره به «توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم» در دوره تولیت جدید آستان قدس رضوی اظهار داشت: امروز ۲۰۰ هزار داوطلب مردمی شامل اساتید حوزه و دانشگاه، نوجوانان، هنرمندان و ... در عرصه‌های مختلف با عنوان خادمیاری خدمت می‌کنند، این جاذبه یکی از جلوه‌ها، آثار و برکات حضور امام رضا (ع) در ایران است.

عضو شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان گفت: همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان با هدف همزیستی توام با محبت پیرامون خدا محوری برگزار شده است.

گنابادی نژاد ادامه داد: در دوره مدیریت جدید مجموعه آستان قدس رضوی و در سه سال اخیر، با تأسی از سیره حضرت رضا (ع) و براساس منشور هفت گانه رهبری، در حوزه فرهنگی ارتباطات مناسبی با رهبران و نخبگان مذهبی برقرار شد که برگزاری این همایش نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این همایش با هشت پیش همایش، چهار همایش در داخل و چهار همایش در خارج تدارک دیده شده است.

انتهای پیام//آ. ح


برگزاری همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.