انجام عملیات آبخیزداری درغرب مازندران با اعتبار ۱۴ میلیاردی

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهرگفت: ۱۴ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان برای انجام عملیات آبخیزداری درغرب مازندران پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرضا سنگاری سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهرگفت: ۱۴ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان برای انجام عملیات آبخیزداری شهرستان‌های تنکابن، عباس اباد، رامسر، کلاردشت، چالوس و نوشهر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ۵ ساله است، افزود: این طرح در ۶ حوزه مدیریت آبخیزی این منطقه درحال اجرا است.

سنگاری گفت: زیرمجموعه طرح‌های آبخیزداری در این مناطق شامل کنترل سیل، جلوگیری از فرسایش خاک، ذخیره سازی آب، کاداستر اراضی، مبارزه با آفات و امراض، بنج مارک، سوخت رسانی، استفاده از انرژی خورشیدی (گرمایش)، حفاظت و مشارکت‌های مردمی، تولید نهال، بذرکاری، بذرپاشی، تثبیت بیولوژیکی، مکانیکی، مستندسازی است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر افزود: هدف از اجرای این طرح گسترش دائمی روستا‌ها و مناطق بالادست و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی است.

سنگاری افزود‌: فرآیند آبخیزداری که در سال‌های گذشته مورد بی مهری قرار گرفته بود از راهکار‌های طلایی برای تامین بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر بیش از ۶۶۲ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی را در غرب استان تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/آ

اجرای طرح‌های آبخیزداری درغرب مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار