نمونه کوچک ربات سازمان ملل دوست کودکان می‌شود/ خواهر ربات مشهور سوفیا به بازار می‌آید

کارشناسان برای آموزش برنامه نویسی رایانه‌ای به کودکان، خواهر ربات هوشمند سازمان ملل به نام سوفیا را طراحی کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ربات اصلی بزرگسال سوفیا (Little Sophia robot) به وسیله محققان شرکت‌های فناوری در رده سیلیکون طراحی شده است و این روز‌ها به کسب وکار در سازمان ملل متحد مشغول و تبدیل به چهره‌ای شناخته شده از هوش مصنوعی در دنیا شده است.
 
کارشناسان سازنده سوفیا، رباتی کوچک مانند او طراحی کرده اند که می‌تواند برای آموزش برنامه نویسی رایانه‌ای به کودکان مورد استفاده قرارگیرد.

این ربات کوچک تنها ۳۶ سانتی متر طول دارد و چهره او مشابه خواهربزرگش سوفیا بوده و ربات اصلی بزرگسال پشت سر این ربات دارای قاب شیشه‌ای است و می‌توان اجزای الکترونیکی تشکیل دهنده مغز او را مشاهده کرد.
 
ربات سوفیای کوچک می‌تواند چهره افراد را شناسایی کند و با دریافت فرمان‌ها و دستور‌های صوتی به آن‌ها پاسخ می‌گوید، همچنین از جمله دیگر توانایی‌های این ربات تعریف کردن لطفیه‌های مودبانه، آواز خواندن، بازی و چت کردن است.
 
پوشیدن لباس و کلاه‌های متنوع برای ربات ازجمله دیگر امکاناتی است که کارشناسان در این ربات قرارداده اند.
 

بازه سنی مورد نظر کارشناسان برای فعالیت با ربات بین ۷ تا ۱۳ سال است و کاربران با استفاده از نرم افزار‌های آی او اس و آندروید می‌توانند با ربات ارتباط برقرار کنند و به آموزش زبان‌های برنامه نویسی رایانه ای، چون Blockly و پیتون بپردازند.
 
کارشناسان درنظر دارند قیمت این ربات راکاهش دهند و آن را با قیمت ۱۴۹ دلار درسال جاری به فروش برسانند.
منبع:newatlas
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار