مهدی محمدی مطرح کرد:

instex زمینه‌چینی اروپا برای تحمیل مجموعه وسیعی از تعهدات خطرناک به ایران

مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی در صفحه توئیتری خود به بررسی ابعاد instex (کانال مالی با اروپا) پرداخت.

محمدیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سابقه عهدشکنی آمریکا و اروپا در طول سالیان مذاکره با کشورمان، از مذاکرات سعدآباد گرفته تا همین برجام، آنچنان چهره‌ ناموجه و غیرقابل اعتمادی از آنها برای ما به ارمغان آورده که در دوران فعلی حتی آن عده از سینه‌چاکان مدافع غرب در داخل و کسانی که امور کشور را منحصر در مذاکره با آمریکا می‌دیدند، امیدشان نسبت به هرگونه مذاکره و تعامل با غرب به کلی مخدوش شده است.

روز پنجشنبه شبکه خبری ان‌دی‌آر آلمان از تشکیل رسمی کانال تبادل مالی با ایران خبر داد. ظاهرا فرانسه میزبان این کانال مالی خواهد بود و یک بانکدار برجسته آلمانی نیز مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد. طبق گزارش‌ها، این کانال مالی میان اتحادیه اروپا و ایران، در مرحله نخست اقلام غذایی و دارویی و لوازم پزشکی را در بر می‌گیرد و دامنه فعالیت آن می‌تواند گسترش یابد. اما محل سوال و شبهه در این میان چرایی و علت راه‌اندازی instex در شرایط فعلی است؛ آیا اروپا قصد دارد این کانال مالی را که دارای ظاهری خیرخواهانه است به عنوان پیش زمینه‌ای برای تحمیل مجموعه وسیعی از تعهدات خطرناک به کشورمان وارد کند؟

در ادامه تحلیل اجمالی مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی درباره این کانال مالی (instex) را که در صفحه توئیتری وی منتشر شده را می‌خوانید.

" کانال مالی با اروپا (instex) نمونه کاملی است از زدن زیر تعهدات، کش‌دادن موضوع تا زمان اثرکردن فشارها، بعد تحمیل مجموعه وسیعی از تعهدات خطرناک و رویه‌های مکمل تحریم در قالب مکانیسمی ظاهرا خیرخواهانه. اروپا نه فقط ناتوان، بلکه توطئه‌گر و غیرقابل اعتماد است."

محمدی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
اگر دولت شجاعانه به اشتباه ورود به مذاکره با آمریکا و اروپا اعتراف می کرد و سریعا از زیر بار تعهدات برجام خارج شده و به سرعت چرخه غنی سازی اورانیوم را به گردش در می آورد هم مجدداً غرور ملی ما احیا میشد و توان تحمل فشار های حتی شدید تر را هم پیدا می کردیم چون حداقل در ازای آن نتیجه را می دیدیم. هم ابزاری برای فشار از ناحیه کشور مان به اروپائیان و آمریکا جهت بازگشت به برجام و انجام تعهدات شان می گردید. متأسفانه بنظر می رسد دولت در این حد از قدرت برای تشخیص مصلحت کشور نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
نباید گول امریکا را خورد
Germany
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
اروپا از امریکا میترسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
واقعا
آخرین اخبار