یک سناتور دموکرات دیگر نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد

«کوری بوکر» نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا اعلام و موضع‌گیری‌های خود را به عنوان دومین رئیس‌جمهور بالقوه سیاه‌پوست ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کوری بوکر، سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی، جمعه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد.

وی نامزدی خود را در نخستین روز از ماه تاریخچه سیاهپوستان اعلام کرد و موضع‌گیری‌های مهم خود را به عنوان دومین رئیس جمهور بالقوه سیاه‌پوست پس از باراک اوباما ارائه کرد. ماه تاریخچه سیاهپوستان یک رسم سالانه است که در کشور‌های آمریکا، کانادا، انگلستان و هلند از سال ۲۰۱۶ به بعد مرسوم شده است. این مراسم برای یادآوری افراد و اتفاقات مهم تاریخ آفریقایی- آمریکاییان، جشن گرفته می‌شود.

این سناتور دمورات در پیامی ویدئویی برای حامیانش گفت: «معتقدم می‌توانیم کشوری را بسازیم که در آن هیچ کس فراموش نشود، کسی پشت سر گذاشته نشود؛ جایی که والدین بتوانند برای فرزندان خود غذا تهیه کنند؛ جایی که دستمزد‌های خوبی داشته باشد؛ جایی که نظام قضایی ما، به جای اینکه مردمان بیشتری را در زندان و تابوت قرار دهد، ایمنی ما را تامین کند؛ جایی که با دیدن چهره رهبرانمان در تلویزیون احساس افتخار کنیم نه شرمساری.»

بوکر در یک رقابت اولیه ریاست جمهوری وارد شده است زیرا پیش از وی سه نفر دیگر از سناتور‌های دموکرات –الیزابت وارن از ایالت ماساچوست، کامالا هریس از کالیفرنیا و کریستن گیلیبرند از نیویورک –نامزدی خود را اعلام کرده‌اند.

بوکر، شهردار سابق نیوآرک بزرگ‌ترین شهر نیوجرسی، در انتخابات ویژه سنا در ۲۰۱۳ برای جایگزینی فرنک لاوتنبرگ و سپس در انتخابات سنا در ۲۰۱۴ پیروز شد. به لطف قانونی که فرماندار نیوجرسی در نوامبر امضا کرد، هرچند برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد است، می‌تواند برای انتخابات کنگره ۲۰۲۰ نیز شرکت کند. البته این موضوع به این معنی نیست که وی مسیر ساده‌ای را برای نامزدی در پیش دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار