افتتاح ۹۸۳ پروژه ایام دهه فجر در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی از افتتاح ۹۸۳ پروژه به مناسبت ایام دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی با بیان این که امسال در دهه مبارک فجر در استان ۹۸۳ پروژه به بهره برداری می‌رسد ، گفت: برای این تعداد پروژه شش هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: از تعداد پروژه‌ها ، ۲۴۴ پروژه در شهرستان بجنورد ،  ۱۴۸ پروژه اسفراین ، ۹۲ پروژه شیروان ، ۹۳ مانه و سملقان ، ۹۳ گرمه ، ۷۲ جاجرم ، ۱۲۶ فاروج و ۱۱۵ پروژه مربوط به شهرستان راز و جرگلان است.

شجاعی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی تاکنون برای حل مشکلات پرواز در فرودگاه بجنورد انجام داده اید و چه نتایجی را به همراه داشته است؟ اظهار کرد: فرودگاه آثار توسعه‌ای خیلی زیادی را به همراه دارد و آثار آن فقط برای جابجایی چند مسافر و مقداری بار نیست.

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی باید یک مقداری در جبران نداشته‌های خراسان شمالی سرعت ببخشد ، گفت: تاکنون پیگیری‌هایی با دستگاه‌های مربوطه همچون وزارت راه و شهرسازی و مکاتبات لازم با وزیر مربوطه انجام شده است و تاکید بر برقراری پرواز‌های فرودگاه بجنورد کرده ایم.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه عدالت در توزیع پرواز‌ها برقرار نیست ، افزود: از سوی مسئولان ذی ربط قول مساعد داده شده که هر چه سریع‌تر پرواز‌ها در فرودگاه بین المللی بجنورد برقرار شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پیگیری‌های انجام شده پاسخ دهد و هر روزه حداقل یک پرواز داشته باشیم چراکه نگاه‌های موجود، توسعه‌ای است.

شجاعی گفت: حتی این موضوعات طی پیگیری‌ها نیز اعلام شده که پرواز برای عتبات عالیات ، حج و حتی پرواز از فرودگاه بجنورد به سایر مناطق نیز انجام شود.

وی بیان کرد: همچنین با شرکت‌های هواپیمایی خصوصی نیز صحبت شده تا پرواز آن‌ها نیز در فرودگاه بجنورد برقرار شود بطوریکه انجام پرواز شرکت هواپیمایی تابان قطعی است و برقرار می‌شود.

شجاعی در پاسخ به سوال دیگری که در چه زمانی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان معرفی خواهد شد؟گفت: در آخرین صحبتی که با وزارت صمت انجام شده آن بوده که به زودی رئیس جدید سازمان صمت استان معرفی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال جایگاه بخش خصوصی در سند توسعه استان چگونه بوده است؟ گفت: برای حضور بخش خصوصی در استان باید زحمت های خیلی زیادی کشید، باید در استان به نقطه ای برسیم که سرمایه گذار در این محل سرمایه گذاری کند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در حال تلاش هستیم تا یک سند علمی و اجرایی داشته باشیم در غیر این صورت نوشتن این سند را با اعطای پولی به تهران واگذار می کردیم که در آن هیچ ایرادی وجود نداشت اما ما به دنبال آن هستیم تا سندی را تدوین کنیم که بومی باشد و به طور قطع در آن یک سری ایراداتی وجود خواهد داشت که باید انعطاف به خرج داد تا ایرادات حل شود.

وی در رابطه با فعالیت های ورزشی در استان گفت: خراسان شمالی در حوزه ورزش باید شناخته شود و در حال مطالعه هستیم که در کدام یک از لیگ های کشوری این استان می تواند به خوبی ورود پیدا کند و تلاش خواهیم کرد تا هزینه های انجام شده ماندگار باقی بماند.

شجاعی بیان کرد:  یک سالن ورزشی 15 هزار نفری در بجنورد احداث شده که نیمه کاره رها شده است و در حال صحبت با بخش خصوصی هستیم که آن را تحویل وی دهیم تا از این طریق آباد شود.

انتهای پیام / ب

هزینه شش هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های دهه فجر در خراسان شمالی

برچسب ها: استاندار ، دهه فجر 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.