ثبت بیش از ۲۰۰ موقوفه در بیجار

رئیس اداره اوقاف بیجار از ثبت ۱۱ موقوفه جدید در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ موقوفه در شهرستان بیجار به ثبت رسیده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام عباس ایزدی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار گفت: مردم شهرستان بیجار در زمینه وقف همواره پیشگام بوده و هر ساله وقف‌های جدیدی در این شهرستان به ثبت خواهد رسید.

وی افزود: با اقدامات تبلیغی و فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی مبلغان اعزامی در شهرستان این تعداد موقوفه جدید به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ثبت رسید.

رئیس اوقاف و امور خیریه بیجار از ثبت ۱۱ موقوفه جدید در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ موقوفه در شهرستان بیجار به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: این موقوفات در روستاهای سیوری، جبرییل، حسین آباد گرگان، شبرتو، گلبلاغ سفلی، جوروندی، اشرف آباد و شهر بیجار قرار دارند که درآمد حاصل از آنها براساس نیت واقفان برای کمک به احداث مساجد، ایتام، مدیریت و برگزاری آیین‌های دینی و مذهبی در بارگاه امامزادگان این روستاها و عمران روستایی هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام ایزدی اعلام کرد: امسال بیش از چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برای احداث و کمک به مساجد شهرستان، ۱۰۰ میلیون ریال برای توسعه امام زادگان، ۲۰۰ میلیون ریال برای احداث غسالخانه و راه عبور عمومی و ۵۰ میلیون ریال برای کمک به ایتام مطابق نیت واقفین از محل این درآمدها هزینه شده است.

وی عنوان کرد: در راستای احیای مالکیت موقوفات، سند رسمی زمین زراعی در روستای گاودانه زار به طول ۱۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۱۲۸ مترمربع به ارزش تقریبی ۱۶۹ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۸۴۸ هزار ریال با نیت کمک به مساجد، فقرا و مساکین ثبت شده است.

حجت الاسلام ایزدی یادآور شد: با توجه به حجم زیاد مراجعات نیازمندان، فقرا و بیماران محتاج برای تهیه دارو و درمان ضروری است واقفان درآمد موقوفه ها را در راستای نیاز روز جامعه و مشکلات مردم تعیین کنند.

انتهای پیام/م

 

 

 

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.