با حضور وزیر نیرو؛

افتتاح ۳ پروژه آب و فاضلاب در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی گفت: به مناسبت جشن ۴۰ ساله پیروزی انقلاب اسلامی، سه پروژه آب و فاضلاب با حضور وزیر نیرو در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رسول اکبری مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی  با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به حضور وزیر نیرو در پروژه‌های افتتاحی دهه فجر اظهار کرد: آئین افتتاح سامانه فاضلاب گلمان ارومیه با حضور اردکانیان انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه تصریح کرد: ظرفیت این پروژه ۶ هزار و ۸۴۰ مترمکعب در شبانه‌روز بوده و جمعیت ۴۵ هزار نفری را پوشش می‌دهد و افق طرح نیز تا سال ۱۴۲۰ است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی، شبکه جمع‌آوری و خط انتقال آن را به طول ۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: خط انتقال پساب این پروژه به دریاچه ارومیه نیز ۱.۳ کیلومتر بوده و اعتبار هزینه‌کرد آن ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وی به افتتاح پروژه تصفیه‌خانه آب پلدشت نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت این پروژه ۳۰ لیتر بر ثانیه بوده و جمعیت ۱۲ هزار نفری را پوشش می‌دهد و مجموع اعتبار هزینه‌کرد برای آن ۵۰ میلیارد ریال است.

اکبری گفت: همچنین سامانه تامین آب شرب مهاباد نیز با حضور اردکانیان افتتاح شده که احداث آن به روش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده و ظرفیت برج آبگیر و تصفیه‌خانه آب ۷۵۰ لیتر بر ثانیه است و جمعیت ۲۴۶ هزار نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی اعتبار هزینه شده برج آبگیر و تاسیسات جنبی از محل اعتبارات عمرانی را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: میزان سرماهی‌گذاری بخش خصوصی در احداث تصفیه‌خانه آب ۴۰۰ میلیارد ریال و کل اعتبار هزینه شده ۶۰۰ میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام/م

افتتاح پروژه های آب و فاضلاب در آذربایجان‌غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.