ورود سامانه بارشی صبح یک شنبه به آسمان لرستان

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از ساعات اولیه صبح فردا سامانه بارشی آسمان لرستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیر کل هواشناسی لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از ساعات اولیه صبح فردا سامانه بارشی آسمان استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که تا فردا شب سبب ابرناکی، مه آلودگی، بارندگی، و در مناطق گرمسیری گاهی با رعد و برق می شود.

وی افزود: همراهی این سامانه با هوای سرد در مناطق سردسیر استان (شمال و شرق) و ارتفاعات مناطق معتدل، سبب بارش برف خواهد شد که موجب اختلال در تردد جاده‌ای نیز می‌شود. طی این مدت در برخی مناطق سرعت وزش باد، به بازه قابل ملاحظه تا نسبتاً شدید لحظه‌ای خواهد رسید. همچنین با نفوذ هوای سرد، کاهش دمای صبحگاهی و بروز پدیده یخبندان به ویژه برای صبح روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه پیش بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

محمد ناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی لرستان در خصوص بارش‌های اخیر لرستان اظهار کرد: در سال آبی جاری تا به امروز ۴۹۹ میلی‌متر بارندگی در سطح استان لرستان داشته‌ایم که پس از استان ایلام دومین استان پر بارش کشور هستیم.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در مدت مشابه سال قبل تا روز ۹ بهمن ۱۰۷.۱ میلی‌متر بود، افزود: میزان بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته ۳۶۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان اظهار کرد: در این بین شهرستان خرم‌آباد با ۶۲۵.۵ میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارش‌ها را در لرستان داشته و شهرستان ازنا نیز با ۳۸۳.۹ میلی‌متر کمترین بارندگی را داشته است.

هاشمی با بیان اینکه میزان بارش‌ها نسبت به بلندمدت نیز بیش از ۲۴۸ میلی‌متر رشد داشته، تصریح کرد: میزان بارش‌هایی که در بهمن ماه‌اتفاق افتاد طی ۴۰ سال گذشته در لرستان بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/م

بارندگی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار