۳ طرح آموزشی، درمانی و خدماتی در میاندوآب به بهره برداری رسید

همزمان با ایام الله دهه فجر،۳ طرح آموزشی، درمانی و خدماتی در میاندوآب به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، همزمان با ایام الله  دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، سه پروژه آموزشی، فرهنگی و درمانی با صرف ۸۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی، برخی مدیران کل و مسوولان شهرستانی در میاندوآب به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل یک باب مدرسه ۱۰ کلاسه مشارکتی خیرساز، یک واحد سردخانه و سورتینگ میوه و مرکز خدمات جامعه سلامت شهری است.

بهره برداری از «سردخانه و سورتینگ میوه چهار هزار تُنی» واقع در روستای سوگلی تپه یکی از این طرح‌ها بود که مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این طرح با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال احداث شده و با بهره برداری از آن برای بیش از ۳۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم، اشتغالزایی می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با راه اندازی صنایع تبدیلی و غذایی جدید نظیر واحد‌های سردخانه‌ای و سورتینگ میوه و افزایش ظرفیت سردخانه ها، مشکل خام فروشی تاحدودی در منطقه مرتفع شده و شاهد تولید و عرضه مناسب محصولات باغی با کیفیت بالا به بازار‌های مصرف هستیم.

بهره برداری از مدرسه ۱۰ کلاسه تربیت دیگر طرحی بود که مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز میاندوآب در آیین افتتاح این مدرسه گفت: این مدرسه با ۱۰ کلاس درس و با مشارکت خیّر (خانم زندی) و اداره کل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی احداث شده است.

نژادمحمد افزود: این مدرسه ۷۵۰ متر زیربنا دارد و در مجموع برای ساخت آن ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده که پنج میلیارد ریال توسط خیر و ۱۱ میلیارد ریال نیز از منابع دولتی است.
 
همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شهری کوی قره ورن طرح دیگری بود که به بهره برداری رسید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در آیین افتتاح این مرکز گفت: این مرکز در زمین اهدایی خیران با صرف ۱۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و طی ۱۱ ماه از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران و اداره راه و شهرسازی استان ساخته شده است.

رسول انتظار مهدی افزود: این مرکز ۴۵ هزار نفر جمعیت را در این منطقه که حاشیه نشین شهر است، پوشش می‌دهد و خدمات پزشکی، دندان پزشکی، مامایی و پرستاری به شهروندان ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح تحول سلامت از سال ۱۳۹۴ مقرر بود که ۵۳۳ باب فضای بهداشتی و درمانی در سطح استان احداث شود که تاکنون حدود ۳۸۰ واحد ساخته شده و مابقی نیز یا در حال احداث و تکمیل است و برای برخی نیز به علت نبود زمین با مشکل مواجه هستیم.
 
انتهای پیام/م
 

افتتاح طرح های آموزشی در میاندوآب

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.