مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی:

استقرار ۲۲ مرکز آموزش دولت در آذربایجان غربی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، علاوه بر تشکیل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خصوصی، ۲۲ مرکز آموزش دولت در آذربایجان غربی مستقر شده است.

استقرار ۲۲ مرکز آموزش دولت در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور مشارکت بخش خصوصی در ارائه آموزشی مهارتی، علاوه بر تشکیل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خصوصی، ۲۲ مرکز آموزش دولت در آذربایجان غربی مستقر شده است.

هم اکنون در برخی شهر‌های استان تعداد مراز دولتی به سه مرکز نیز می‌رسد و این نشان از اهمیت برگزاری دوره‌های آموزش مهارت است.

در کنار مراکز دولتی، ۳۶۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای با نظارت و اخذ آزمون از طریق آموزش و فنی و حرفه‌ای، کار آموزش را عهده دار هستند.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در روستا‌ها آموزش مهارتی ارائه نمی‌شد، اما هم اکنون ۴۰ درصد آموزش‌هایی که ارائه می‌شود، در روستا‌ها برگزار می‌شوند.

ارائه آموزش در پادگان‌ها، مناطق حاشیه نشین، شهرک‌ها و زندان‌ها نشان از اهمیت ارائه آموزش‌های مهارتی در جامعه است.

پس از انقلاب تحول بنیادی در زمینه مهارت آموزی و ارائه این مهارت‌ها ایجاد شد و افزایش تعداد پرسنل و تعهدات آموزشی، ظرفیت خوبی ایجاد کرده تا خدمات قابل توجهی در استان ارائه شود.

در کنار برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در این ایام، شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی متعددی خواهیم بود.

نمایشگاه توانمندی‌های مهارت آموزان در تمام مراکز دولتی استان برپا می‌شود که در این نمایشگاه‌ها علاوه بر اینکه شاهد بازدید از تولیدات مهارت آموزان خواهیم بود، بلکه به منظور حمایت هر چه بیشتر از تولید کنندگان، نسبت به فروش این تولیدات نیز اقدام خواهد شد.

شهرستان پلدشت تنها شهر فاقد مرکز آموزشی بود که ساختمان استیجاری برای این شهرستان تامین و ساختمان نیز تجهیز شده و ۲۱ بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح مرکز آموزش و اشتغال روستایی زنان سرپرست خانوار را مورد اشاره قرار داد و این مرکز برای اولین بار در یکی از روستا‌های استان ایجاد شده است.

دو مرکز آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار در استان فعالیت داشت و این دو مرکز در شهر فعالیت داشتند و سومین مرکز آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار، در روستا راه اندازی شد.

انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی و شرکت گاز استان که در قالب این تفاهم نامه، کارگاهی را برای آموزش پیمانکاران و لوله گذاران و واگذار کنندگان انشعاب ایجاد و مهارت‌های آموزشی را قبل از ورود به این حرفه، ارائه می‌دهیم.

میزان اعتبار هزینه شده برای این کارگاه و برای تجهیز این کارگاه که به صورت منطقه‌ای ارائه آموزش می‌کند، ۳ میلیارد تومان هزینه شده و دهه فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد

صدور مجوز به دانشگاه فنی ارومیه جهت ارائه آموزش مهارت در قالب مرکز شایستگی دانشجویان فعالیت خواهد کرد و در این دانشگاه، دوره‌های مهارتی با نظارت فنی و حرفه‌ای استان برای دانشجویان برگزار می‌شود.

امسال آموزشگاه‌های آزاد موفق شده اند، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آموزش را در ۱۵۰ حرفه آموزشی طی کنند.

۹ ماه امسال در بخش دولتی ۳ ملیون و ۵۰۰ هزار نفر، در بنگاه‌های اقتصادی ۲ هزار و ۲۹۰ نفر، در پادگان‌ها ۲ هزار و ۵۲ سرباز آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته اند.

در این مدت در دانشگاه‌های استان ۸۸ دوره آموزشی برای ۱۵۴۹ دانشجو برگزار شده است و همچنین در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان نیز ۹ ماه امسال ۱۲۶ دوره برای ۲۳۱۸ نفر برگزار شده است.

انتهای پیام/م

استقرار مرکز آموزش دولت در آذربایجان غربی

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.