کارگروه تحقیق و توسعه بخش کشاورزی و منابع طبیعی در آذربایجان غربی تشکیل می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تشکیل کارگروه تحقیق و توسعه بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه بررسی تشریح رئوس کلی طرح مهارت آموزی کارشناسان پهنه در آذربایجان غربی که با حضور مدیر کل دفتر آموزش کارکنان سازمان تحقیقات، اموزش و ترویج کشاورزی در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای استان در بخش کشاورزی و ضرورت حرکت به سمت کشاورزی نوین با در نظر گرفتن شرایط خاص دریاچه ارومیه و مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی، تشکیل کارگروه تحقیق و توسعه در بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای جلب مشارکت بهره برداران و دلسوزان این بخش ضروری است.

محمد میثمی تبار مدیر کل دفتر آموزش کارکنان سازمان تحقیقات، اموزش و ترویج کشاورزی نیز در این جلسه گفت: هدف از آموزش کارکنان در وزارت جهاد کشاورزی ارتقای نظام شایستگی و توسعه شیوه‌های نوین آموزشی است.

میثمی تبار تصریح کرد: خروجی کار تحقیقاتی باید تبدیل به محتوای آموزشی شود و این محتوای آموزشی در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد و این توانمندسازی در بدنه بخش کشاورزی خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: باید نگاه ما در بخش کشاورزی به سمت کشاورز محوری و توانمندسازی نیروی انسانی سوق پیدا کند.

این مسئول بیان کرد: افرادی که بهره‌برداران به آن‌ها مراجعه می‌کند، مروجان، کارشناسان و ناظران پهنه‌های کشاورزی‌اند و ازاین‌رو ناظران پهنه، مهم‌ترین بخش درروند تولید محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند که این افراد با توانمند سازی در مهارت‌های عمومی و آشنایی با نظام ارجاع در بخش کشاورزی می‌توانند در آگاه سازی بهره برداران نقش موثری ایفا نمایند.

وی گفت: هراندازه که درزمینهٔ توانمندسازی نیروی انسانی کار شود، کم است و امروز باید به سمتی برویم که به نیروی انسانی توجه بیشتری کنیم.

در ادامه این جلسه حکم دبیری کارگروه تحقیق و توسعه بخش کشاورزی و منابع طبیعی از طرف رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به رییس مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اهدا شد.
 
انتهای پیام/م

 

برگزاری جلسه بررسی رئوس کلی طرح مهارت آموزی کارشناسان پهنه در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.