۱۱ هزار عملیات امداد و نجات در استان کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از ۱۱ هزار عملیات امداد و نجات توسط این جمعیت در استان خبر داد.

۱۱ هزار عملیات امداد و نجات در استان کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: به منظور افزایش سرعت در پاسخگویی در حوادث و امدادرسانی به آسیب دیدگان و مصدومان سوانح در سال‌های گذشته، در تلاش است تا در جهت تقویت و ارتقای سیستم‌های امداد و نجات گام‌های موثری بردارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۰ تا ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷ در بازه زمانی یاد شده، نیرو‌های امدادی این جمعیت در ۱۱ هزار عملیات امدادونجات به هموطنان در استان امدادرسانی کردند.

رضا فلاح با اشاره به اینکه بیشترین عملیات‌ها در حوادث جاده‌ای بالغ بر ۷ هزار و ۱۴۳ مورد صورت گرفته است، افزود: نزدیک به ۸ هزار نفر در سوانح مختلف در سراسر استان توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

فلاح با اشاره به اینکه در این مدت ۳ هزار و ۵۷۱ مصدوم توسط آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده بیان کرد: در طول این مدت ۳ هزار و ۷۷۳ مصدوم نیز به صورت سرپایی توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر درمان شدند.

وی با اشاره به اسکان ۴۹ هزار و ۴۹۶ نفر از آسیب دیدگانی که در راه مانده بودند، بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان با به کارگیری بالگرد امدادی توان عملیاتی خود را افزایش داده که در این مدت طی ۵۷ سورتی پرواز، ۴۸ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و نیز ۷ هزار و ۵۹۳ تن اقلام امدادی به مناطق حادثه دیده حمل شده است.

وی در ادامه با اشاره به ۳۸۴ ماموریت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی در سراسر استان تصریح کرد: در این عملیات ۱۱۵ نفر امدادرسانی شده و ۱۱ هزار و ۳۷۲ نفر اسکان اضطراری یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در پایان افزود: در طی این سال‌ها، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کرمان ۳۶۹ ماموریت امدادونجات در محیط‌های کوهستانی و ارتفاعات استان انجام دادند و ۱۱۳ مصدوم را از ارتفاعات کوهستانی در سطح کشور به مراکز درمانی منتقل کردند.

انتهای پیام/س

۱۱ هزار عملیات امداد و نجات توسط هلال احمر کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار