بهره مندی ۴۸ هزار نفر از خدمات آستان قدس رضوی در کرمان

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درکرمان گفت: این نمایندگی تاکنون خدمات متنوعی را در حوزه‌های مختلف بویژه محرومیت زدایی و توسعه فرهنگ رضوی در این استان ارائه کرده است.

بهره مندی ۴۸ هزار نفر از خدمات آستان قدس رضوی در کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید حسین صابری مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان گفت: در زمان تاسیس دفتر نمایندگی در استان کرمان، ۲ منطقه محروم نهضت آباد و کوهستان با هدف محرومیت زدایی به عنوان دهستان‌های هدف انتخاب شدند و تاکنون خدمات ارزنده‌ای در حوزه ساخت مسجد، مدرسه، آبرسانی توسط خادمیاران در این ۲ منطقه انجام گرفته است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با اشاره به خشکسالی قنوات این دهستان‌ها بیان داشت: نمایندگی آستان قدس رضوی با مشارکت شورای اسلامی روستا‌ها کار لایروبی و احیای قنوات را در دستور کار قرار داده است و انشالله در آینده نزدیک شاهد احیای قنوات در این ۲ دهستان خواهیم بود.

وی افزود: در طی ۲ سال اخیر حدود ۱۵ هزار نفر از محرومین زیارت اولی استان کرمان در قالب طرح مهر درخشان به فضای معنوی حرم رضوی اعزام شده اند.

صابری با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۶۰۰ نفر از محرومین مناطق رودبارجنوب و روستا‌های شهرستان رفسنجان از خدمات پزشکی خادمیاران رضوی بهره‌مند شده اند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۹۹۰ بسته ارزاق و هشت هزار و ۲۰۹ بسته لوازم التحریر با کمک خیران جمع آوری و بین خانواده‌های نیازمند و دانش آموزان محروم توزیع شد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با اشاره به جذب و گزینش خادمیاران رضوی افزود: در حال حاضر بیش از ۹ هزار نفر در استان کرمان به عنوان خادمیار ثبت نام کرده اند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۱۵ کانون محله‌ای نیز در مناطق مختلف استان و با محوریت مساجد تشکیل شده است.

صابری با بیان اینکه استان کرمان رتبه دوم موقوفات آستان قدس رضوی در کشور را دارد تاکید کرد: جهت ترویج فرهنگ وقف در سال جاری فضایی برای ورزش باستانی زورخانه‌ای در کرمان و خانه‌ای نیز در شهرستان سیرجان برای مقاصد مشخص وقف شده است.

وی بیان کرد: مقدمات تبدیل باغ بیرم آباد به اردوگاه دانش آموزی انجام شده و به دنبال احداث فضای مناسب تفریحی، فرهنگی، ورزشی برای استفاده دانش آموزان هستیم.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان گفت: احداث مجتمع چندمنظوره فرهنگی ورزشی، تفریحی و درمانی در مجاورت جنگل قائم شهر کرمان نیز از برنامه‌های این نمایندگی بشمار می‌رود.

انتهای پیام/س

 

کرمان رتبه دوم موقوفات آستان قدس رضوی در کشور را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار