چگونه از ریشه دندان‌ها در برابر آفات محافظت کنیم؟

حضرت امام رضا (ع) در کتاب «طب الرضا» به فواید مسواک زدن برای دندان‌ها پرداخته‌اند.

چگونه از ریشه دندان‌ها در برابر آفات محافظت کنیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: مسواک زدن نور چشم را بیشتر می‌کند، رویش مو را بیشتر کرده و آب ریزی چشم را از بین می‌برد.

مرغوب‌ترین چیزی که با آن می‌توان مسواک زد، «بوته اراک» است که دندان‌ها را تمیز، دهان را خوشبو، لثه‌ها را محکم کرده و در برابر جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها مفید است.

مسواک زدن باید با رعایت اعتدال باشد، اما زیاده روی در استفاده از آن دندان‌ها را نازک، لق و ریشه دندان‌ها را سست می‌کند.


بیشتر بخوانید: ۹ باور غلط در مورد سلامتی دندان که نمی‌دانستید!


امام رضا (ع) می‌فرمایند: برای اینکه دندان‌های خود را سالم نگه دارید، مقدار مساوی از شاخ سوخته بز کوهی، گزمازگ (میوه درخت گز)، مشکک گل، سنبل رومی، حب الاثل و یک چهارم این مقدار، نمک اندرانی (بلور) بردارد و همه را بکوبید و با این مخلوط، مسواک بزنید که دندان‌ها را محکم می‌سازد و از ریشه دندان‌ها در برابر آفت‌هایی که دندان‌ها را تهدید می‌کند، محافظت می‌کند.

برای سفید کردن دندان‌ها، مقداری نمک بلور و به همان مقدار نمک کف دریا را خوب پودر کرده و با مخلوط آن مسواک بزنید.

معمر بن خلاد، از امام رضا (ع) روایت کرده است که حضرت هنگامی که در خراسان بودند، پس از خواندن نماز صبح، در مکان خواندن نمازش می‌نشست و کیسه‌ای را که در آن چند مسواک بود می‌آوردند و با همه آن‌ها مسواک می‌زدند، سپس مقداری کندر می‌آوردند و حضرت آن را می‌جویید، سپس این کار را به پایان رسانده و نزد او قرآنی می‌آوردند و از روی آن تلاوت می‌کردند.

منبع: قدس آنلاین

انتهای پیام/

فواید مسواک زدن برای دندان‌ها چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار