استاندار خراسان رضوی:

در ۴۰ سال گذشته اقتصادی کاملا دولتی داشتیم

استاندار خراسان رضوی گفت: امکانات دولتی را در اختیار جوانان و بخش خصوصی قرار دهیم.

باید امکانات دولتی را در اختیار جوانان قرار دهیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی صبح دوشنبه در مراسم بهره برداری از نخستین پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال در خراسان رضوی گفت: باید از امکانات موجود حداکثر بهره وری را داشت و بدین منظور زیرساخت‌ها، ساختمان وامکانات را در خدمت جوانان و بخش خصوصی قرار دهیم، زیرا قرار نیست آنان دوباره هزینه صرف کرده و ساختمان بسازند و خود را بدهکار بانک‌ها کنند، بلکه باید سرمایه‌ها به حوزه تولید اختصاص یابد چنانکه وزیر ارتباطات در استان اینگونه عمل کرد.

وی تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته اقتصادی کاملا دولتی داشتیم و در عین آنکه خدمات مهمی هم در حوزه‌های زیرساختی و آماده سازی زمینه‌ها برای توانمندسازی جوامع محلی صورت گرفته، ولی امیدواریم در آستانه دهه پنجم انقلاب تحولی اساسی در نگرش‌ها به حوزه اقتصادی صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت:امروز در بحث حکمرانی، شبکه مجازی چنان در حال گسترش است که در واقع در حال تبدیل شدن به شبکه حقیقی است وما از این ظرفیت‌ها باید برای گسترش کسب و کار، اشتغال و توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

رزم حسینی افزود:شبکه مجازی دارای تهدیداتی است، اما قابلیت‌ها و فرصت‌های زیادی برای توسعه استان و کشور دارد که باید از آن استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود چسبندگی اقتصاد به دولت کاسته و حذف شود و بتوانیم اقتصاد را مردمی کنیم و برای این امر باید شرکت‌ها و مدیران توسعه گرا را در حوزه مناطق اقتصادی و توسعه‌ای مسئولیت دهیم.
 
استاندار خراسان رضوی گفت:طرح توسعه اقتصادی در استان در دست پیگیری است این اقدام می‌تواند به ما در راستای توسعه و تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت مردم کمک کند این اقدام را در خراسان رضوی آغاز کرده ایم وبا تقسیم استان به ۱۲ منطقه اقتصادی تا کنون ۶ شرکت توسعه گرا در این مدت مسئولیت را عهده دار شده اند.

رزم حسینی افزود:دولت فقط باید نظارت، کنترل، حمایت و هدایت کند و بخش خصوصی و مردمی اداره امور را عهده دار باشد و باید این نگاه نهادینه شود و جزو وظایف استانداران و مسئولان دولتی قرار گیرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

دولت فقط باید نظارت، کنترل، حمایت و هدایت کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.