صدور ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور

معاون وزیر و رییس ثبت احوال کشور از صدور ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند در سراسر ایران خبر داد.

صدور ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند در کشوردرخشان نیا معاون وزیر و رییس ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هدف از سفر به کرمان را در مرحله نخست، دیداری حضوری با همکاران پرتلاش ثبت احوال و سپاسگزاری از زحمات آنها عنوان کرد و گفت: هدف دیگر سفر، افتتاح پروژه ساختمان جیرفت با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان است که فردا افتتاح می شود.

وی صدور کارت هوشمند ملی را مهمترین پروژه ی در دستور کار امسال دانست و افزود: سعی می کنیم این پروژه به اتمام برسد و در این راستا، تاکنون برای حدود ۴۹ میلیون نفر از مردم واجدالشرایط که بالای ۱۵ سال سن دارند، کارت صادرشده است .

درخشان نیا از آغاز فرآیند بومی سازی کارت هوشمند ملی از پایان این ماه توسط یک چاپخانه دولتی خبر داد و تصریح کرد: بدین ترتیب کارت ملی هوشمند تولید داخل، تقدیم هموطنان می شود.

وی به پایان پروژه ی صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و یادآور شد: کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیکست و دولت تدبیر و امید تمام همتش را گذاشته تا این کار را به اتمام برساند و خوشبختانه گام های بلندی نیز در این زمینه برداشته شده است.
درخشان نیا کل واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند را ۶۰ میلیون نفر اعلام کرد و از مردم خواست: افرادی که هنوز کارت هوشمند ملی خود را دریافت نکرده اند، سریع تر کارت ملی خود را دریافت کنند، چرا که در اوایل سال آینده این پروژه به اتمام می رسد.

معاون وزیر و رییس ثبت احوال کشور بیان داشت: یکی از اقدامات دیگری که در سوم دی ماه به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس ثبت احوال کشور از آن رونمایی کردیم، پروژه ثبت تغییر نشانی مردم است.

درخشان نیا گفت: بر اساس این طرح که مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات است و رییس آن را رییس جمهور انتخاب کرده، اگر هموطنان نشانی و آدرسشان تعییر کرد، باید حتما تغییر نشانی و کدپستی را در سامانه ثبت احوال (که به صورت رایگان است) به ثبت برسانند.

وی با اعلام اینکه تمام دستگاه های اجرایی کشور تکلیف دارند این را به مردم اطلاع رسانی کنند، افزود: در واقع آدرس و نشانی که به ثبت احوال کشور اعلام شده و در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده، نشانی هست که برای دولت و دستگاه های اجرایی معتبر است و دستگاه های اجرایی دولت هر پیامی که برای مردم داشته باشند به این نشانی اعلام کنند و این یک اقدام بسیار مهم در جهت حفظ حقوق شهروندی و توسعه کشور است.

در ادامه معاون وزیر و رییس ثبت احوال کشور از گنجینه اسناد هویتی مشاهیر و فاخر استان کرمان بازدید و از سند هویتی مرحوم محمد ابراهیم باستانی پاریزی رونمایی کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار