مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی:

افتتاح طر‌های دامپزشکی دربهارچهل سالگی انقلاب / دام دومین سرمایه ملی پس از نفت است

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تعداد طرح‌های دامپزشکی بخش خصوصی خراسان رضوی در ۴۰ سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته است.

افتتاح طر‌های دامپزشکی دربهارچهل سالگی انقلاب / دام دومین سرمایه ملی پس از نفت استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بعد از انقلاب اسلامی با رویکرد محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و نیز عمل به منویات مقام معظم رهبری، تعداد مراکز بخش خصوصی دامپزشکی در استان به ۴۴۴ مرکز رسیده، که ۲۰۰ مورد آن مراکز درمانگاهی، ۷۴ مورد، مراکز مایه کوبی، ۲۳ باب آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی، ۱۱۵ باب داروخانه دامی، ۱۶ کارخانه تولید دارو‌های دامی و ۱۶ شرکت پخش دارویی در استان مجوز فعالیت گرفته و مشغول ارائه خدمات هستند.

وی افزود: دام دومین سرمایه ملی پس از نفت است و اشتغال و معیشت بسیاری از خانوار‌های استان را مرتبط با دام می‌باشد.

شریعتی سلامت غذایی تمامی افراد جامعه را نیز در گرو سلامت دام و محصولات خام دامی مورد مصرف آن‌ها دانست و اظهار داشت: با توجه به موارد یادشده، دامپزشکی استان تمامی تلاش خود را در جهت صیانت از این سرمایه مهم و حیاتی بکار بسته است.

وی سلامت سرمایه دامی را که سرمایه‌ای مولد و تجدید پذیر است در امر اشتغال زایی بسیار مهم خواند و ادامه داد: تلاش دامپزشکی در این جهت، باعث ایجاد اشتغال پایدار، بین افراد با سطوح مختلف درآمد و تحصیلات شده و نیز کاهش محرومیت از مناطق مختلف استان را سبب خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در سطح استان نزدیک به ۴۰۰ نفر از دامپزشکان بخش خصوصی مشغول خدمات رسانی به دامداران هستند.

انتهای پیام//آ. ف

 

افتتاح وتوسعه بیش از ۴۴۰ طرح دامپزشکی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.