کلاهبرداری از ۲ هزار شهروند با ایجاد کانال دوست یابی در تلگرام

فرمانده انتظامی مازندران گفت: فردای که اقدام به  کلاهبرداری اینترنتی بیش از ۲ هزار شهروند در کشور کرده بود، دستگیر شد.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا این فرماندهی مبنی بر عضویت در کانال تلگرامی دوست یابی و پرداخت ۲۰ هزار ریال برای خرید نرم افزار از طریق درگاه بانکی که در کانال بوده پس از چند روز متوجه شد از وی ۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری شده است.

وی افزود: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مال باخته و اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق شدند، متهم به کلاهبرداری اینترنتی ساکن یکی از شهرستان های استان تهران را شناسایی و با هماهنگی قضایی این فرد را دستگیر کنند.

سردار میرفیضی گفت: در بازرسی از محل سکونت این فرد، یک دستگاه اسکیمر به همراه تعدادی کارت خام و کارت عابر به نام غیر و تعداد ۱۰ عدد سیم کارت، یک دستگاه پرینتر رنگی و ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت که از شهریور ماه سال ۹۶ با هدف کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد اقدام به ایجاد ۲۰ کانال تلگرامی با عناوین دوست یابی، صیغه یابی و انتشار نرم افزار‌ها در این کانال‌ها در سطح گسترده کرده که تنها در یک فقره ۱۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

وی گفت: این فرد در ادامه تحقیقات پلیس عنوان داشت با ایجاد درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) و دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد اقدام به خرید و فروش شارژ و کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

سردار میرفیضی با اشاره به شناسایی و کشف اطلاعات حساب بانکی بیش از ۲ هزار شهروند در سراسر کشور از سیستم‌های رایانه‌ای که این فرد از آنان کلاهبرداری یا قصد کلاهبرداری داشته به شهروندان هشدار داد: از عضویت در کانال‌های تلگرامی دوست یابی، صیغه یابی، ماهواره جیبی جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند.

انتهای پیام/ م

دستگیری کلاهبرداری اینترنتی در مازندران

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.