حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

دشمنان حتی بذر گیاه را تحریم کردند/می‌توانیم مقابل تحریم ها و تهدیدات دشمن بایستیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما دارای توانایی‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف هستیم.

دشمنان حتی بذر گیاه را تحریم کردند/می‌توانیم مقابل تحریم ها و تهدیدات بایستیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در آئین افتتاح پروژه‌های جدید کشاورزی در مزرعه نمونه آستان قدس رضوی گفت: امروزه کشور ما مورد تهدید و تحریم است و ما دارای ظرفیت‌های زیادی نظیر آب، خاک و به ویژه نیروی متراکم انسانی کارآمد هستیم.

وی تصریح کرد: ما دارای توانایی‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف هستیم و می‌توانیم در برابر این تحریم‌ها و تهدید‌ها ایستادگی کنیم؛ اقتصادى که با تهدید‌ها روبه‌رو است نباید در مقابل آن‌ها تکان بخورد و باید کشور را در اهداف بلند خود، هدایت کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تولیدکنندگان، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و به ویژه نیروهاى کارآمد حضورشان در عرصه تهدیدات یک حرکت جهادى است که خود را در برابر دشمن ببینند و شرایط را رصد کرده و برتری خود را نشان می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: امروز از طرف دشمن تهدید مى‌شویم و دشمن حاضر نیست حتی بذر گیاهان را در اختیار ما قرار دهد.

وى تصریح کرد: دانشمندان با بومى‌سازى دنبال آن هستند که در عرصه زندگى مردم یک آرامش با افزایش تولید و اشتغال با کار دانش‌بنیان و افزایش بهره‌برى از خاک، آب و ظرفیت‌هاى کشاورزى به وجود بیاورند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در سازمان کشاورزى و هلدینگ کشاورزى کشت و صنعت نمونه آستان قدس رضوی یک نگاه مثبت آغاز شده که آثار آن تولید بذر و نهال است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به ورود و تولید کالاهاى استراتژیک کشاورزى از سوی کشت و صنعت آستان قدس رضوى افزود: این حرکت در مزرعه نمونه آستان قدس رضوى آغاز شده است. استفاده بهینه و مصرف کمتر آب در پروژه آبرسانى زیرسطحى مزرعه نمونه آستان قدس و بهره ورى بیشتر و محصولات بهتر، قطعا فعالیتی ارزشمند است.

وی تصریح کرد: تولید گیاهان دارویى که در خراسان شمالى انجام مى‌شود مى‌تواند با یکسرى فرایند به تولید برسد که زمینه اشتغال را براى هزاران نفر با دو زمینه تولید گیاهان دارویى و لابراتوارهایى که این گیاهان دارویى رابه مصرف کنندگان مى‌رساند ایجاد کند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پروژه آبرسانى مزرعه نمونه آستان قدس به عنوان یک کار دانش‌بنیان گفت: در چندین ماه آینده چندین هزار هکتار با این روش آبیارى زیر کشت خواهد رفت که به استقلال کشور کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به رابطه بین دانشگاه با صنعت، کشاورزى و بازار افزود: باید بین تولید و دانش، ارتباط برقرار باشد و امروز در دانشگاه فردوسى و دانش‌آموختگان از دانشگاه‌هاى دیگر در حوزه صنعت، کشاورزى و بخش‌هاى آستان قدس ارتباط برقرار شده است.

وی با اشاره به همکاری سه حوزه دانشگاه، اقتصاد و تولید تصریح کرد: این سه حوزه نباید از یکدیگر جدا باشند و باید با بازار و تولید در ارتباط باشند تا زمینه اشتغال فراهم شود و افزایش بهره وری این است که آنچه در دانشگاه آموخته می‌شود با بازار و تولید ارتباط داشته باشد. اقداماتی که در این مجموعه انجام شده ثمرات آن استقلال کشور، مقاومت اقتصادی، رشد علم وفن‌آوری و کار دانش بنیان است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

استقلال کشور باید حفظ شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار