افزایش صادرات نارنگی و پرتقال در مازندران

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: صادرات دو محصول نارنگی و پرتقال امسال در مازندران ۳ برابر افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ هزار تن پرتقال، نارنگی و کیوی از مازندران به کشور‌های هدف صادر شد، گفت: ارزش اقتصادی این صادرات بیش از ۱۲۰ میلیون دلار است.

وی افزود: در مقایسه با پارسال که فقط صادرات ۲۳ هزار و ۵۰۰ تنی پرتقال و نارنگی داشتیم، امسال این ۲ محصول با افزایش حدود ۳ برابری همراه است که این روند همچنان ادامه دارد.

شهیدی فر با اشاره به افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران به خارج از کشور گفت: در بخش مرکبات تاکنون ۶۰ هزار تن پرتقال و نارنگی و ۷۰ هزار تن کیوی از این استان صادر شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بازار هدف این محصولات کشور‌های حوزه خلیج فارس و دریای خزر است، افزود: دیگر محصولات صادراتی امسال استان به خارج از کشو،   انواع فرآورده‌های لبنی، گل و گیاه زینتی، برنج (نخستین بار) سیب درختی، پیاز و سیب زمینی، مرغ و فراورده‌های شیلاتی است و  این محصولات نیز به کشور‌های عراق، ترکمنستان، روسیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان صادر شد.

انتهای پیام/ م

افزایش ۳ برابری نارنگی و پرتقال امسال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
افزایش قیمت ربطی به صادرات 130 میلیون کیلو از این سه میوه فقط از یک استان ندارد و دستهای پشت پرده و مافیایی مسئول افزابش قیمت هستند!!!
آخرین اخبار