نمکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه شکوه چهل ساله در قم:

رشد۱۰ برابری زیر ساخت‌های نظام سلامت پس از انقلاب

وزیر بهداشت با اشاره رشد۱۰ برابری زیر ساخت‌های نظام سلامت پس از انقلاب گفت:ایران در منطقه از نظر کاهش مرگ و میر یکی از بهترین کشورها است.

رشد۱۰ برابری زیر ساخت‌های نظام سلامت پس از انقلاببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سعید نمکی، وزیر بهداشت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از «نمایشگاه شکوه چهل ساله» در مصلای قدس قم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها شاهد موفقیت‌های گسترده‌ای بودیم که در همین رابطه در حوزه سلامت نیز بهترین دستاورد‌ها را داشتیم.

وی افزود:زیرساخت های نظام سلامت در کشور بعد از انقلاب 10 برابر شده و ایران در منطقه از نظر این زیرساخت ها و کاهش مرگ و میر و تهدیدات نظام سلامت، یکی از بهترین کشورها است.


نمکی بیان کرد: در سال ۵۷ از هر یک هزار تولد زنده، حدود ۱۳۰ نوزاد به یک ماهگی و ۱۲۰ نوزاد به یک سالگی نمی‌رسیدند و از هر ۱۰۰ هزار زایمان، ۲۵۰ تن به دلیل عوارض بارداری و زایمان از بین می‌رفتند. اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش‌های صورت گرفته، همه مرگ و میر‌ها به یک دهم قبل رسید.


وزیر بهداشت گفت: در زمان رژیم گذشته کل پزشکان فعال و نیز پزشکان خارجی مشغول به کار در ایران ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن بود و فقط هشت دانشگاه پزشکی داشتیم.


وی در ادامه سخنان خود افزود: دولت تدبیر و امید برای تقویت حوزه سلامت قم اقدامات خوبی را انجام داده و طرح‌های گسترده‌ای را نیز در دست اجرا دارد.


نمکی ادامه داد: در دوران فعالیت کاری خود، طرح‌های نیمه تمام نظام سلامت این استان را به انجام رسانده و افتتاح خواهیم کرد.


وزیر بهداشت گفت: همچنین روند ساخت بیمارستان یک هزار تخت خوابی قم که حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در سال آینده با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح این بیمارستان مرجع که می‌تواند به نیاز‌های درمانی مختلف پاسخ دهد، باشیم.


بیمارستان یک هزار تختخوابی خاتم از مصوبه‌های دولت تدبیر و امید در قم است که در دهه فجر سال ۹۴ کلنگ زنی شد؛ قرار است این مرکز درمانی در هفت طبقه و با مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود.

انتهای پیام/ش

بازدید نمکی از  نمایشگاه شکوه چهل ساله در قم

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار