حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

یک میلیون متر مربع به فضا‌های فرهنگی مشهد افزوده شده است/توسعه فضا‌های فرهنگی با حفظ فضا‌های مفرح

تولیت آستان قدس رضوی از افزایش یک میلیون متر مربع به فضاهای فرهنگی شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی خبر داد.

یک میلیون متر مربع به فضا‌های فرهنگی مشهد افزوده شده است/توسعه فضا‌های فرهنگی با حفظ فضا‌های مفرحبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در آیین بهره برداری از چند پروژه فرهنگی آستان قدس رضوی که در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: گام‌هایی در مسیر خدمت رسانی فرهنگی به زائران برداشته شده است، اما هنوز با آنچه که باید انجام گیرد، فاصله داریم.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۰ هزار گروه دانش آموزی، دانشجویی و هیئت مذهبی به مشهد سفر می‌کنند، لذا باید زمینه معرفت افزایی و ارائه خدمات فرهنگی به آن‌ها فراهم شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به طور متوسط هر زائر امام رضا (ع) سه روز و نیم در مشهد اقامت دارد، بنابراین باید اوقات گران بهای زائران در ساعات غیر از زیارت بارگاه منور رضوی مورد توجه قرار گرفته و با فعالیت‌های فرهنگی و معرفت افزا پر شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: آستان قدس رضوی به دنبال این است که با ایجاد پایگاه‌های فرهنگی در کنار فضا‌های مفرح در موقوفات آستان قدس رضوی زمینه بهره برداری فرهنگی و معنوی از اوقات زائران را فراهم کند.

وی تصریح کرد: طبق آخرین آمارها، با همکاری همه مسئولان و همت بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی، تا به امروز یک میلیون متر مربع به فضا‌های فرهنگی شهر مشهد افزوده شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اردوگاه فرهنگی تربیتی امام رضا (ع) به منظور استفاده جوانان راه اندازی شده است، گفت: با توجه به اینکه باغ بیلدر در نزدیکی شهر مشهد واقع شده و می‌تواند فضای مناسبی برای برگزاری اردو‌های دانشجویی و دانش آموزی باشد، به همت سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی این مرکز احداث و به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: با توجه به زیرساخت‌های اقامتی فراهم شده در باغ اردوگاه امام رضا (ع)، درحال حاضر امکان اقامت همزمان ۴۰۰ نفر در این مرکز فرهنگی تربیتی فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضا‌های فرهنگی با حفظ فضا‌های مفرح انجام خواهد گرفت، تصریح کرد: از ابتدای خدمتم در آستان قدس رضوی همواره بر این نکته تاکید کرده ام که در فضا‌های مفرح موقوفه نباید حتی یک درخت قطع شود چراکه معتقدیم این فضا‌ها در حقیقت ریه‌های شهر بوده و نباید از بین بروند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: متاسفانه با وجود اینکه در برخی موارد در نتیجه ساخت و ساز‌های شهری قطع درخت اتفاق می‌افتد، اما در آستان قدس رضوی تاکید کرده ایم که در صورت نیاز به قطع یک درخت برای توسعه فضا‌های فرهنگی، باید چند درخت جدید کاشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به حضور سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر در مشهد افزود: هر روز به آمار ورود زائران افزوده می‌شود و به همین دلیل ضرورت دارد که مسئولان برای حفظ و توسعه فضا‌های فرهنگی این کلانشهر متناسب با عنوان پایتخت معنوی ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام تلاش کنند.

اقدامات فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای معرفت‌افزایی است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی پیش از آغاز سخنان خود از طریق ویدئو کنفرانس دستور بهره برداری از چند پروژه را در شهر‌های گناباد، سرخس، اهواز و بوشهر صادر کرد.

وی تصریح کرد: اقدامات فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای معرفت افزایی به جوانان و زائران بارگاه منور حضرت رضا (ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی در آیین بهره برداری از کتابخانه امام رضا (ع) گناباد، گفت: امیدواریم این گونه اقدامات فرهنگی زمینه افزایش شادی و نشاط را در بین جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به صورت ویدئوکنفرانس دستور آغاز عملیات اجرایی مجموعه ورزشی مهدی آباد در حاشیه شهر مشهد را صادر کرد و در سخنان کوتاهی افزود: پروژه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در کنار اقدامات دیگر نهاد‌ها مانند شهرداری، سپاه و تربیت بدنی گامی کوچک در راستای رفع محرومیت‌ها خواهد بود و امیدواریم بتواند رفاه هرچه بیشتر مردم را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: اولویت آستان قدس رضوی خدمت رسانی به مردم مشهد و خراسان است و خوشخبتانه در سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار